AMD processor

  • Hej,


    Jeg vil til og lave en ny pc. Processoren bliver en AMD Phenom X4, det jeg nu er i tvivl om er typen af ram jeg skal bruge. DDR2 eller DDR3.


    Jeg har lige snakket med en mand fra SHG.dk, han siger at AMD's prossesore faktisk er ligeglade med, hvilken slags man bruger?


    Jeg har nemlig 4GB 533 mHz DDR2 ram liggende, men kan det virkelig passe de er gode nok? Målet med pc'en er at spille de nye spil og sådan!

  • ddr2 ram er fine nok, men ddr3 ram er hurtigere.
    som du siger kører de ddr2 ram 533 mHz og det er Meget lavt. normalt er det 1333 eller 1600 mHz.
    så kan du også få 2000 mHz ram, men det er ikke sikkert at dit bundkort understøtter det.
    men vis jeg var dig vil jeg vælge sådan nogle ram her: http://www.komplett.dk/k/ki.as…A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18
    de kører 1600 mHz og det er en fin pris! men det er jo op til dig om du vil beholde de ram der. du kan jo evt. prøve med de ram der og så hvis der går helt i ged så køb nogle ddr3 ram :)


    held og lykke!

  • Det er Phenom II du vil købe ikke..selve cpuén understøtter ned til DDR2 400,og dermed 533.Det er som jeg kan se,ikke ensbetydende med at bundkortene også gør det,men der findes et par stykker.Jeg ville gå efter det,du kan lave et godt ydende budget system til få penge,og er de bare lidt medgørlige de ram kan du køre 667 cas4 på dem.
    mb
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=708984
    cpu
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=711623
    evt gå efter en brugt cpu..


    ddr ram,timings er vigtige,ex er 1066 DDR2 Cas 5 hurtigere end 1333 DDR3 Cas9 8)


  • Generelt nej, så er de ram som du har liggende ikke noget man smider i en spillemaskine, der skal andre til.


    Cpu skal nok selv finde ud af hvilke ram du har installeret og levere båndbredden til dem. Skal du have en spille maskine idag, så er der ingen vej uden om DDR3, sådan er det bare.


    DDR3 er ikke hurtigere end DDR3, slet ikke, men de har en meget større båndbredde hvilket du vil sætte pris på i spil.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • tja,i første indlæg får jeg puttet ordet "budget" ind,og er det en sådan maskine du vil lave vil jeg stadig forsvare at bruge dine ddr2 ram,har du et fornuftigt budget til en hel maskine vil det selvfølgelig være smartest at gå ddr3 fra starten.


    Quote

    Cpu skal nok selv finde ud af hvilke ram du har installeret


    lige specifikt med phenom II og de lidt ældre bundkort lader det så ikke til at være tilfældet,derfor der skrives som der gør ;)

  • DDR2 kan sagtens bruges i en spillemaskine, selvom ddr3 er hurtigere. Min PC kan f.eks. klare stort set hvad som helst - Så DDR3 er da slet ikke et must hvis man er på budget. Det vil da være langt mere smart at smide nogle flere penge efter enten gfx eller cpu, når det kommer dertil


    Mine er PC8500 (533x2 = 1066mhz), hvilket også må være det dine gør. Alle Phenom II understøtter DDR2 men et par af de første kører kun DDR2 (ikke DDR3) - modellerne 920 og 940.


    Du skal bare være opmærksom på at bundkortet skal understøtte den af de ramtyper, du vælger at bruge.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H