Stationær virker STADIGT ikke, HJÆLP PLZZZ

  • Hey alle.


    Jeg samlede mig for godt et 2 måneder siden en stationær pc, bestående af:


    Intel Core i7-860
    MSI P55 GD85
    DOMINATOR 4GB CL7
    ASUS EAH5850 DirectCu
    OCZ ModXStream Pro 600W


    Og så min gamle harddisk og DVD drev.


    Den virkede fint indtil starten af denne måned, hvor den ikke ville starte mere, når jeg tændte, både på kontakt, og bundkort, kom der en "vind-agtig" lyd i højtalerne, men ellers intet.


    Jag fandt ud af at det var strømforsyningen, da den ikke virkede i min søster pc heller, så nu har jeg efter 20 dages RMA ved proshop, fået en ny.


    Den har jeg så monteret, sat alt til, og så tændte jeg, og der sker gudhjælpende det samme, med den "vind-agtige" lyd, og så ikke mere smile


    Så er der ikke please, nogen derude der kan hjælpe mig med at få min computer til at fungere igen smile


    -HrCookie

  • Hvis det er 100% sikkert at det var psu'en der stod af sidst, og du har fået en anden magen til, ville Jeg nok lige checke den nye.


    Prøv også at se efter om alle dine kabler sidder som de skal, du vil ikke være den første eller sidste der har glemt et eller andet.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

    Rettet en gang, sidst af Razorblade ().

  • CPU og MB burde det ikke være selv hvis din PSU er stået af, men måske har dine ram taget lidt skade, de er mere følsomme for udsving, prøv lige at køre en memtest eller eller det test program som er indbygget i win7 til det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    CPU og MB burde det ikke være selv hvis din PSU er stået af, men måske har dine ram taget lidt skade, de er mere følsomme for udsving, prøv lige at køre en memtest eller eller det test program som er indbygget i win7 til det.


    Mvh
    Sam


    Enig(undtagen det med at memteste, da OP siger at computeren ikke vil starte :razz:)... men det udelukker ikke at det kan være sket noget med bundkort/CPU desværre.


    Hvorom alting er, så vil jeg anbefale dig at frakoble alt der ikke er nødvendigt for at computeren kan starte op. Det betyder at der ikke skal være tilsluttet nogle harddiske eller optiske drev, der skal kun være 1 blok ram i bundkortet prøv gerne uden grafikkort også, da det strengt taget ikke er nødvendigt for at computeren kan POSTe(men det kan være lidt svært at se om der sker noget).


    Derudover kan det være en god ide at nulstille CMOS, enten ved at benytte den dertil indrettede jumper eller ved at pille batteriet ud og lade det være ude i et par minutter.


    Hvis der stadigvæk giver problemer, vil det nok være en god ide at frakoble alle kabler og "samle" computeren om igen.


    Derefter bliver du nok nødt til at teste dine komponenter hver for sig med andet udstyr (start med anden PSU).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • evt sæt det op uden for kabinettet for at udelukke det ikke er en åndsvag kortslutning(ikke på den antistastiske pose som kan være ledende)og ja,et grundigt clear cmos kan gøre mirakler nogen gange :)