FTP på NAS server

  • Hej


    Mit setup består af en Netgear Readynas RND2150 NAS server som er forbundet med min Netgear WNR2000.


    Jeg vil gerne have oprettet FTP serveren på min Readynas og har gjort følgende


    1. Aktiveret FTP serveren på Readynas'en.
    2. Tilføjet et par mapper under "Shares", så de kan ses via FTP.
    3. Åbnet port 20 og 21 og vidersendt dem til Readynas'ens IP adresse.


    Men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke! Når jeg forsøger at åbne FTP serveren, får jeg kun følgende:


    Respons: 220 Fullrate FTP version 1.0 ready at Wed Sep 22 17:44:19 2010
    Kommando: USER Ebbe
    Respons: 331 Enter PASS command
    Kommando: PASS *****
    Respons: 530 User Ebbe cannot log in.
    Fejl: Kritisk fejl
    Fejl: Kunne ikke forbinde til server


    Er der en der lige kan sige mig hvad fan' jeg mangler at gøre? :crazyeyes:

  • Nu aner jeg ikke noget om Netgears NAS produkter, men har du tjekket at der er oprettet brugere til FTP serveren?


    Derudover så ser det ud til at det er din Fullrate router du forbinder op til, det lader til at den har en FTP server aktiveret som du skal deaktivere først før det vil virke.


    Se mere her: LINK


    Hvilken IP adresse er det i øvrigt at du forsøger at tilgå via din FTP klient? (din interne eller din eksterne) og hvor er du når du gør det.


    Så vidt jeg kan læse mig frem til skal du muligvis aktivere noget der hedder NAT loopback på din Fullrate router, men det kan man altid google sig til hvis det er

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.