Opløsning? Følger skærmen med eller hvad?

  • Hej alle.


    Jeg har nu endelig fået og samlet computeren. Men når jeg kører fuld opløsning på skrivebordet fylder den ikke hele skærmen ud .. Hvad kan det skyldes?


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=332714
    Det er den computer der står samlet derhjemme.


    og jeg har en hannspree hf237 full hd skærm.


    Hvad kan problemet være? Jeg har installeret driverne til grafikkortet fra den disk der følger med og også været inde på deres hjemmeside og hente de nyeste tror jeg ..



    Vær venlig at hjælpe mig :)

  • Er du sikker på at du vælger skærmens makismale størrelse og ikke maskinens? Det hænder at du kan overskride skærmens begrænsninger (specielt hvis du kører VGA) - dette giver aspekt problemer (skærmen fyldes ikke ud på alle led)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har ikke noget game indtil videre- den er sprit ny og har intet fået installeret på den endnu.. Jeg vil bare gerne have noget ordentlig grafik og skærmen fylder helt ud..


    HerrMansen - Du må lige tage hensyn til at jeg er EDB mongol mere eller mindre, så jeg er ikke helt med på hvad du snakker om :$
    Hvad foreslår du jeg skal gøre ved det?


    Jeg gik dog lige hurtigt ind i Starcraft 2 og der så det helt fint ud .. og det fyldte skærmen ud ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Er du sikker på at du vælger skærmens makismale størrelse og ikke maskinens? Det hænder at du kan overskride skærmens begrænsninger (specielt hvis du kører VGA) - dette giver aspekt problemer (skærmen fyldes ikke ud på alle led)


    kommer da så anpå hvilket kable du bruger HerrMansen har selv brugt VGA kable på 1920x1080pixel og har ik haft problemer med det endnu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Joho90
    Aner ikke hvilket kabel jeg kører med. Det fulgte med skræmen har har et stort hvidt scart agtig stik i den ene ene og et tyndt hdmi i den anden ende.


    http://www.google.dk/imgres?im…sp=34&ved=1t:429,r:26,s:0


    det ligner lidt, bare den store del af kablet er hvidt.


    det kable du linker til er et DVI-->HDMI kable det flugte med min egen Hannspree HF257 og det funker fint ingen problemer med 1080p på min monitor.


    men hvis du køre VGA køre du vel på VGA porten på dit grafikkort? hvis ik vil jeg gøre det end at bruge en DVI-->VGA adapter.

  • Det er et DVI til HDMI stik, så du får digitalt signal hele vejen igennem.




    Prøv lige at installere driveren til din skærm



    http://www.hannspree.com/US/pr…ories%3dLCD+Monitors&PID=


    Du kan bruge vista driveren til win7, så burde du få flere muligheder for at ændre opløsning og få flydt skærmen helt ud.


    Evt. burde du kunne ændre opsætningen i menuen på din skærms indstillings muligheder.


    Har du husket at sætte dine grafikkort op til crossfire hvis du har begge kort isat ?, det gør du i ATI kontrolpanel, der kan du osse chekke om din skærm bliver vist som den rigtige.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg tror mine kort er sat op til crossfire - men hvordan tjekker jeg det?


    Har noget Cataclyst (ellersådannoget) ATI controlpanel noget.. og der står den at den er crossfire ready og så har jeg bare sagt; Ja, kør.


    Så jeg trooooor den kører crossfire .. men jeg ved det ærlig talt ikke, har aldrig i mit liv haft så "high-tech" computer før .. og jeg ved faktisk ikke så meget om computere igen ..


    Jeg prøver den driver der. Det lyder som en meget god ide..


  • prøv evt. at hente GPU-Z og se om den ka sige Enabled ved ATi Crossfire :$


    [Blocked Image: http://i.tpucdn.com/gpuz/screen1.gif]


    Link: http://www.techpowerup.com/dow…PowerUp_GPU-Z_v0.4.6.html

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    kommer da så anpå hvilket kable du bruger HerrMansen har selv brugt VGA kable på 1920x1080pixel og har ik haft problemer med det endnu.


    Nu skrev jeg jo så også "hænder" og ikke "altid" ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du hopper ind i catalyst control panel, vælger grafics- desktop properties- så sætter du oplæsning, som du vil have den og sætter refreshrate til 60Hz.


    Så burde det virke.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Du hopper ind i catalyst control panel, vælger grafics- desktop properties- så sætter du oplæsning, som du vil have den og sætter refreshrate til 60Hz.


    Så burde det virke.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.