Gammelt tastatur ødelagt - Nye virker ikke??

  • Hej,


    Jeg har fået ødelagt mit gamle tastatur (trådløst) fra Medion, og kunne derfor ikke skrive koden til start af WindowsXP, da halvdelen af knapperne ikke virker. Jeg har så købt et nyt med ledning (USB), og det virker fint, i fx. BIOS og under valg af styresystem (F8 menu fx.) men nå Windows indlæses, slukker lyset i tastaturet og kodeordsboksen kommer frem, og jeg kan ikke skrive noget i feltet. USB musen virker som hele tiden. Det er kun et tastatur jeg har købt. Microsoft Wired Keyboard 600 (Ingen driver-cd med).


    What to do??? :/


    Mr. C

  • Lyder lidt spøjst, du kan prøve at gå ind i BIOS og aktivere (eller deaktivere hvis det allerede er aktivt) USB keyboard indstillingen hvis der er sådan en.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jamen det er der, og det er allerede slået til. :S
    Det er sgu da belastende.. :(


    Det virker fint under opstart OG i bios, men ikke når Password-boksen kommer frem. Heller ikke hvis det får lov at stå lidt. Absolut intet. Kan genstarte og genstarte, det er det samme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand?


    jep, det er nok fordi windows failer med at indlæse en driver til tastaturet inden du kan logge ind. Fejlsikret tilstand kan MÅSKE hjælpe da det kun indlæser basale drivere til alt...


    Desuden, hvis der sidder et lilla, rundt stik bagpå, så kan du sætte et PS/2 tastatur til, det virker i 99.99999999999% af alle tilfælde.


    jeg har i hvert fald ikke set et mobo uden at have minimum et et PS/2 tastaturstik


    Hvis det er tilfældet kan du prøve at finde "Legacy USB" indstillingen i BIOS, det giver kun tastaturer og mus lov til at bruge USB bussen og driver enhederne ala PS/2.... hvis ikke din BIOS har dette, så slå producenten over nakken med en våd avis og køb et nyt mobo, da det er alm. bagudkompatibilitet....

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Burde et almindeligt keyboard ikke virke per default i windows? Hvis det ellers er et uden alle mulige multimedia knapper...? Så længe det er sat til når man booter synes jeg det plejer at virke fint, men sætter man det først i når windows er bootet så nægter den...