saml selv eller samlet?

  • hvad vil i fortrække. skal snart til at have ny pc og ved ikke helt hvad jeg vil..
    hvis man samler selv ved man hvad man at det er et godt arbejde der er lagt i..


    men hvad fortrækker i? evt. vis jeg selv bygger er der så nogle der gider hjælpe mig med at sleeve psu og Gfx?


    på forhånd tak!

  • Jeg samler ALTID selv. Men mest fordi jeg synes det er skægt og fordi jeg sjældent køber en komplet pc :D


    Du kan bare købe en modulær og sleeved PSU, så er der ikke meget at komme efter.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg foretrækker at samle min egen computer, så får man mulighed for at tilpasse det præcis efter ens egne behov, derudover giver det mig en viden om hvad det er for noget udstyr der er smidt i den og at der ikke er sprunget over nogen steder (der er f.eks. mange forretninger der benytter billige PSUer og kabinetter, selvom det er 2 ting der virkelig kan have betydning for computerens levetid og overordnede stabilitet).


    Hvis det er vigtigt for dig at PSUens ledninger bliver sleeved, vil jeg give Renegger ret i at så kan du bare købe en PSU med modulære ledninger.
    Men det er naturligvis langt fra nødvendigt for at få en velfungerende computer, at PSUens ledninger er sleeved.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Sådan noget som den her: LINK


    (og nej det er ikke sikkert at dustin home er billigst på den PSU, jeg var bare inde på siden tilfældigvis).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvad for nogle specs og opgaver havde du regnet med til den PC?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • tror nok de fleste "veteraner" herinde bygger deres PC selv...


    Har oplevet en del gange at der bliver slækket på kvalitet af komponenter og den slags i købecomputere, typisk bliver de udstyret med skodram eller skod gfx, samtidig med at se sælger dem til en pris hvor man kan have et lignende system med kvalitetsdele.


    sleeving kan du sagtens gøre selv, enten med McGyver metoden (sidde med en knappenål og få hvert kabel ud af stikket), eller ved at få fat på en udtrækker til molex stik..


    Hvis du skal OC, så hop på en modulær, sleeved PSU. Det giver forholdsvist bedre airflow og du slipper for at have en masse løse ledninger til at flandre rundt i dit kabinet, plus du sparer arbejdet med at sleeve ledningerne selv.


    I princippet er det kun hvis du vil sleeve PSU ledningerne med en anden farve end fx. sort eller med UV sleeve du skal på arbejde...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • jeg samler osse altid selv, ud fra devisen om at du ved hvad du køber og selv sætter sammen, så det kan spille max fra en start af.


    som foxx ganske rigtigt siger, så kan du være uheldig når du køber en hel maskine at enten sidder der et halvdårligt bundkort, skod ram eller en mega dårlig PSU i maskinen.
    De fleste shops har efterhånden lært af at tingene skal have en hvis kvalitet og sidste sted som de kan spare/tjene lidt ekstra er typisk ved at sætte en ½ eller hel dårlig PSU i maskinen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • her er da et forslag til hva du evt. kan vælge:


    Processor: Intel Core i5-750


    Bundkort: DFI, EVGA el. Gigabyte bundkort med P55 Chipset


    Ram: Corsair XMS3 2x2GB PC3-12800


    GFX:


    Palit GeForce GTX460 1GB


    el.


    Gigabyte GV-N460OC-1GI (Store go køler)


    Strømforsyning: Cooler-Master el. Corsair mindst 550watt


    sådan kunne det jo se ud har ik fundet HDD el. Kabinet men en Samsung F1/F3 1TB går man aldrig helt gal i byen med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madan
    ikke helt dumt puma99dk. men holder mig til AMD.


    Så er det jo bare at skifte det system puma forslår ud med et AM3 bundkort og en AMD cpu så som 965C3. 1055 eller en 1090.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madan
    er der ikke lige nogle der kan smide et link eller to til nogle bundkort med SLI/crossfire??


    jeg ved alle EVGA bundkorts kan køre SLi og nogle Gigabyte hvis jeg ik tager fejl, når vi snakker LGA1156.