bedste wifi router

  • hey folkens


    Jeg står og skal skifte en gammel Linksys W54g router ud med noget lidt nyere og bedre.
    Men hvilken router har super god sendestyrke? Den Linksys der står nu, kan kun lige få signalet igennem hytten til lokalet hvor det skal bruges. Så hvilke routere/netkort har i gode erfaringer med?

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • thx kigger lidt nærmere på det, men 655 ser nu ud til at være ok til at betale :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Netgear WNDR3700... Læs en anmeldelse af den her: LINK


    Jeg ville personligt ikke købe en dir-855, den er for dyr i forhold til hvad den kan.


    Jeg har selv en dir-825, men den er desværre steget i pris, den har i øvrigt næsten det samme hardware som en WNDR3700 (bare en svagt ringere wifi funktionalitet 2t2r vs 3t3r bla.)


    Dir-655 er også en udemærket router, men hvis du skal ud i god sendestyrke skal du måske i virkeligheden have et dedikeret Access Point (da de har en tendens til at have mere fokus på det trådløse).


    Med hensyn til signalet er der mange faktorer der spiller ind, den bedste måde at finde ud af om det er noget godt du køber er sådan set ved at prøve produktet der hvor det skal opsættes.


    Men... hvis vi tager d-links dir-655 som et eksempel, så har den f.eks. gennemgået 3 revideringer efter det originale design (dvs. så vidt jeg ved er den nuværende udgave den fjerde revision). Så det kan være svært at sammenligne, med andre folks anmeldelser osv.


    Husk i øvrigt på at selv den bedste trådløse router / access point er begrænset af de klienter(computere osv.) der tilsluttes, det er jo lige meget om radio signalet fra routeren kan nå klienten, hvis klientens radio signal ikke kan nå routeren.


    Derfor er det typisk en rigtig god ide at få en ledning mellem antennen og netkortet hvis det er en stationær computer, da det altså ikke giver optimale vilkår for signalet med en lille skod antenne på bagsiden af et stålkabinet ;)


    Hvis signalet bare ikke er godt nok, er der naturligvis alternativer (udover at lægge rigtige netværkskabler), såsom at dele forbindelsen igennem el ledningerne (kræver naturligvis separate adapters i begge ender) eller at benytte endnu et AP og WDS til at sprede signalet til de steder hvor der er dårlig dækning (men det har også sine begrænsninger).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().


  • ja hvis der er flere rev. af routeren så kan det være svært at bedømme dem, men den DI655 lyder nu meget fint og ja 825 er for dyr. Skal heldigvis ikke selv betale, da det er til min genbo.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Husk i øvrigt på at selv den bedste trådløse router / access point er begrænset af de klienter(computere osv.) der tilsluttes, det er jo lige meget om radio signalet fra routeren kan nå klienten, hvis klientens radio signal ikke kan nå routeren.


    Derfor er det typisk en rigtig god ide at få en ledning mellem antennen og netkortet hvis det er en stationær computer, da det altså ikke giver optimale vilkår for signalet med en lille skod antenne på bagsiden af et stålkabinet ;)


    Hvis signalet bare ikke er godt nok, er der naturligvis alternativer (udover at lægge rigtige netværkskabler), såsom at dele forbindelsen igennem el ledningerne (kræver naturligvis separate adapters i begge ender) eller at benytte endnu et AP og WDS til at sprede signalet til de steder hvor der er dårlig dækning (men det har også sine begrænsninger).


    Ja self. er der flere ting der spiller ind med et Wifi netværk. Det er jeg udemærket klar over :) Har sat dem op i mange år, dog ikke siden den W54g som der står hos min genbo nu, så skulle lige høre hvad der var godt i disse dage. Netkortet bliver nok også noget enten med løs antenne eller USB.
    Der er ikke lige andre løsninger som man kan bruge i det hus, der er forskellige faser til el også virker el adaptere ikke lige og kabel er heller ikke nogen løsning, så der var kun Wifi tilbage med god sende styrke.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2