Hjælp til køb af Ipad

  • Hej derude
    Jeg overvejer at købe en ipad til studiebrug og diverse ting. Jeg vil hører om der er nogen der har erfaringer med dette? Om det fungere godt eller er en bærbar at foretrække? Jeg studere lige nu på Matematik og økonomi studiet på KU. Så jeg søger et program der god til at tage noter og kan tegne hurtigere grafer. Evt med touch? så man hurtig kan skitsere en funktion i et koordinatsystem med fingeren uden at skulle indsætte en masse tal. Lidt ligesom i paint hvor man kan tegne det der passe en. Samtidig med at det er muligt at skrive noter ved siden af.


    Alt i alt et program hvor man kan tage en masse noter og tegne grafer ved hjælp af touch. Det skal helst går lige så hurtig som hvis man sad med papir og blyant.


    Er der nogen der hjælpe ?

  • altså har selv en ipad 16gb 3g, som jeg bruger i skolen. det er primært hjemmesider vi laver på min uddannelse som multimediedesigner, og der er rigtig mange effektive programmer til det, men det jeg faktisk bruger mes er ebooks, da jeg så slipper for at tage 5-6 bøger med i skole.


    der er MASSER matematikprogrammer, som faktisk ser interessante ud og nogle fede referencebøger med en masse information, så tror da helt sikkert, at du kan bruge en:) kan ikke finde et program, hvor du bare sådan tegner en function, men jeg har jo heller ikke prøve alle programmerne men bare et par programmer:) som sagt der er virkelig mange programmer:D

  • Den kan endnu ikke fås med dansk "tastatur", kan den?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Den kan endnu ikke fås med dansk "tastatur", kan den?


    Nej desværre :)pt. Skal du holde a nede for eksempelvis at skrive æ, ligesom den første version af iphone :) umiddelbart synes jeg dog stadig det fungere udemærket. Sidder og bruger det lige nu. Har dog lige fået fingrene i ios 4.2 beta, som jeg tester i løbet af dagen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GLHF
    Tak for svarene :)


    er der slet ikke andre herinde der har erfaring med Ipad og diverse programmer?


    så fik jeg smidt 4.2 beta på :) og med følgende informationer :D Ipad er nu dansk med ÆØÅ out of the box. Multitasking virker, og dog er der jo mange programmer, der endnu ikke har dette implementeret :)