• En af mine venner har lige købt en computer hos mm-vision. Den går ned med BSOD efter ca. 10 min i wow. Har lige smidt coretemp og prime95 på. Indtil videre er den ene core kommet op på 90 grader. Først troede jeg at det var cpu køleren der var dårligt monteret og temps er da også lidt høje men den går ikke ud af Prime95 hvilket jeg håber er lidt mere krævende end wow. I windows egen vedligeholdelses ting siger den noget om gfx. Har smidt nyeste driver på og det hjælper heller ikke? Har i nogle ideer?


    Specs:
    MB1165 Gigabyte GA-P55M-UD2
    Intel core i7-870
    Scythe Shuriken
    8gb Kingston ddr-1333
    Radeon HD5770


    Anet i skal vide?

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • 90 grader er for højt for en CPU, men prøv med et andet program også for at have noget reference.


    Tag kontakt til mm-vision, hvis i selv forsøger at rette på en forkert installeret køler går det sikkert ud over garantien, så jeg ville tage dem ind over den, når i nu har valgt at købe en færdigsamlet PC.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Well, hvis han havde spurgt mig først havde jeg også samlet en for ham som med mine andre venner. Men han har bare købt den der. Vi ringer til dem så snart som muligt :P

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Umiddelbart vil jeg da give dig ret i din antagelse at køleren er fejlmonteret, siden den ene kernes temp kan ramme 90 grader for at spille en gang WOW.


    Ring til dem og forklar hvad der sker, så burde der ikke være de store forhindringer i, at i selv skulle kunne rette køleren til. Afmonter, rens af, ny pasta og monter, så burde de temps falde drastisk.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • den ramte ikke de 90 grader ved wow, men ved prime95. Men den går ud eller BSOD i wow men ikke i orthos?

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    den ramte ikke de 90 grader ved wow, men ved prime95. Men den går ud eller BSOD i wow men ikke i orthos?


    Det betyder ikke så meget, den CPU bør ikke ramme de 90 grader overhovedet.


    Men hvis du får en BSOD, burde der stå en lille notits i event vieweren om hvad der forårsagede fejlen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.