Lyd slår fra og til

  • Hej


    Jeg har et stort problem med lyden.
    Først drejede det sig faktisk kun om lydindgangen foran på kabinettet, men nu driller den ligeledes når jeg bruger indgangene bag på.
    Problemet er, at lyden forsvinder, altså der popper en lille popup nede til højre på proceslinien, som siger "Informationer - Et jackstik er afbrudt" og kort efter "Informationer - Et jackstik er tilsuttet".
    Den gør det oftest når jeg spiller lidt højt, overhovedet ikke højere end hvad den kan klare, men ganske normalt niveau. Og så bliver den faktisk ved med det konstant, også selvom jeg skruer ned.
    Er der en eller anden måde det kan fixes på?
    Jeg har installeret nyeste lyddriver fra realteak - 2.5.1 eller noget. Og jeg kører windows 7.


    Specs på com:
    http://i56.tinypic.com/m8jo0o.png



    Jeg har lige formateret og geninstalleret. Den gør det samme. Nyeste driver 2.52, tror jeg det var. Realtek High Audio definition.


    Måske virkede det egentlig før jeg installerede den nyeste driver, tjekker jeg lige. Men der virkede mic dog ikke
    Men kan også være det er bare hardwaren der fucker op et eller andet sted super irriterende!!!


    På forhånd tak.

  • Ærligt talt... så lyder det som noget hardware fejl, enten i den mini jack indgang du bruger eller i det udstyr du har tilsluttet.


    Jeg mener dog at man kan mappe hvilke indgange man vil bruge i realteks software, så det kunne være en ide at prøve en anden indgang.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg har været ude for det osse på flere maskiner, når der har været gjort brug af onboard lydkort.


    Den nærmeste forklaring, som bare gav lidt mening er at der opstår lidt elektronisk støj komponenterne imellem, som er monteret på bundkortet, da afskærmningen ikke er god nok da det vil give netop det, som du er ude for hvor din lydudgang begynder at klikke og opføre sig underligt.


    Nemmeste måde at eliminere problemet på er at investere lidt kr, i et separat lydkort og montere det i stedet for, så er det væk.
    Du kan finde ganske udmærkede lydkort til en fornuftig penge, som ASUS Zonar, Audiotrak MAYA MK II og flere kort fra Creative.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Der sidder ikke støv eller snavs i jackindgangen, vel? Prøv evt. At puste med noget trykluft.


    Man kan også købe et brugt Audigy kort fra Creative eller et Xtreme Audio/Music. Et Xtreme Music kunne fås fra nyt for en slik for noget tid siden, måske det stadig ligger til de 200kr - og til de penge er det et fund.


    Har selv både Xtreme Music og Audio, og de er milepæle bedre end Realteks onboard. Jeg ville sige du skulle anskaffe dig et, også selvom der ikke er fejl på dit onboard. ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Okay, tak for svarene :)


    Jeg prøvede dog at installere en ældre driver, 2.47, i stedet for 2,52, og lige pt kører det faktisk uden problemer. Men hvis der nu skulle opstå problemer igen, så må jeg hellere ud og købe et lydkort.


    Er det svært at installere sådan et? Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med at samle computer nemlig. Kan jeg klare det selv? Og er I sikker på jeg har et onboard lydkort nu? Og kan der godt køre 2 lydkort på samme tid?


    Mange spørgsmål, hehe.


  • ja ka du godt, du ska bare vælge hvilket du vil køre med som standart (du ka os bare slå onboard fra i bios), men hvorfor er det lige du har installeret Realtek's driver for at få deres client?


    hvis du ik har noget at bruge den til forstår jeg dig ik helt hvorfor du har installeret Realtek's egen driver jeg bruger bare den Driver Windows 7 Ultimate x86 har evt. fået fra Windows Update og jeg har ingen problemer, har ik brugt Realtek's egen driver i en del år nu.

  • Okay, tak :)


    Og har også fundet ud af, at det virker med den fra windows update. Der fucker lyden ikke op. Men der virker min mikrofon til gengæld ikke, og det er jo heller ikke optimalt.
    Jeg installerede derfor 2.52 hvor den så virkede, men hvor lyden så fuckede. Har så fundet 2.47, hvor det lige pt. stadigvæk kører uden problemer. Så indtil videre vil jeg ikke ud og købe et lydkort.