Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 17. september 2010, 04:53

Hey jeg skal til at samle en computer der hovedsageligt skal bruges til office og den slags men også at se film / høre musik på og eventuelt også redigere lidt billeder og film, det sidste er der dog ikke super væsentligt.

En vigtig ting er dog at den skal være mere eller mindre lydløs så her er hvad jeg selv er kommet frem til:

Bundkort: Gigabyte GA-H55M-USB3 – 767 kr.

CPU: Core i3 I3-530 4 MB (Intel Boxed) – 770 kr.

RAM: Kingston HyperX 2 x 2 GB PC3-12800 / 1600 MHz – 673 kr.

HD: OCZ Vertex 2 Series Solid State Disk 60 GB – 1.136 kr.

PSU: Enermax PRO82+ EPR385AWT – 525 kr.

Kabinet: Cooler Master Sileo 500 – 483 kr.

Samlet med porto + gebyr (176,94 kr.) = 4.530,94 kr.

Jeg regner med at bare flytte dvd drev + en "normal" HD over i maskinen så derfor er de ikke blevet valgt.

Hvad angår cpu køler er jeg lidt i tvivl, men jeg har set noget på for eksempel Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100, jeg valgte den dog da den var nede og ligge på lidt under 300 kr. hvor den nu er steget til næsten 400.

Håber på at få nogle brugbare kommentarer og jeg undeskylder på forhånd hvis der er nogle underlige sætninger da jeg har skrevet dette noget sent :P

2

fredag, 17. september 2010, 09:31

Jeg synes maskinen ser okay fornuftig ud. :)

Køler kan du vælge vælge denne Asaka http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…=all&pid=492786

Der er en test her: http://www.frostytech.com/articleview.cf…eid=2354&page=4

Ud fra den tabel som er i testen, kan man se at den er noget mere low-noise end den Mugen du har fundet + den køler umiddelbart lige så godt eller lidt bedre. Og den koster cirka det samme som den Mugen du har fundet.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.