Mac stationær

  • Når jeg er færdig med min uddannelse, skal jeg gerne have et job, hvor jeg arbejder med webdesign og grafiske programmer. Har hørt at Mac er bedst til at håndtere grafiske programmer. Fik sat en sammen hos mac store. Prisen blev 139355kr. Det er helt utroligt dyrt, men har dog valgt to skærme og disse komponenter:


    # Two 2.93GHz 6-Core Intel Xeon “Westmere” (12 cores)
    # 32 GB (8 x 4 GB)
    # Mac Pro RAID Card
    # 512GB solid-state drive
    # 512GB solid-state drive
    # Two ATI Radeon HD 5770 1GB
    # Two 18x SuperDrives
    # Apple Cinema HD Display (30" flat panel)
    # Apple Cinema HD Display (30" flat panel)
    # Magic Mouse + Magic Trackpad
    # Apple Wireless Keyboard (Danish) & User's Guide (Danish)
    # Quad-channel 4Gb Fibre Channel PCI Express card


    Hvad synes I om computeren?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Det med Mac er bedre passer ikke mere, nu er software pakkerne lige så gode til Windows miljøer. Har selv lige været med til at skifte et reklamebureau over fra Mac til Windows PC'er.


    Og ja det er en god pc hvis den kostede 50k, men til prisen du har fundet er den ufattelig dårlig.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Kan du ikke bare bruge et par timer på at researche hvilke komponenter, der er understøttet i OSX - og så indkøbe delene selv, samle den og vupti har du sparet en masse penge?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Du har bare fået de dyreste komponenter uden og vide hvilket behov du egentlig har ? ....

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Jeg håber ærligt talt ikke at du har købt sådan en computer.


    Men hvis jeg skal være helt ærlig, så lyder det mere som noget OP har stenet på Apples hjemmeside og sammensat det dyreste han kan for sjov.


    Spørgsmålet er vel hvorfor han laver en tråd om det?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg syns den er fundet til de penge :crazyeyes:

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Nej, skal som sagt ikke selv købe den. Jeg tog bare de ting, som jeg gerne ville have i den, hvis jeg skulle. Der står at cpu'en har tolv kerner. Det er da en del? Ville bare høre jeres mening om den og prisen på den. Synes selv at det er utroligt dyrt, men har hørt at apple er bedst til de grafiske programmer som photoshop osv.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Nej, skal som sagt ikke selv købe den. Jeg tog bare de ting, som jeg gerne ville have i den, hvis jeg skulle. Der står at cpu'en har tolv kerner. Det er da en del? Ville bare høre jeres mening om den og prisen på den. Synes selv at det er utroligt dyrt, men har hørt at apple er bedst til de grafiske programmer som photoshop osv.


    Prisen er sindsyg og det er maskinen også. Mange grafikere sværger til Mac, men jeg vil tro det nærmest er et religionsspørgsmål. Tvivler på Mac er bedre en Windåse til det grafiske.
    Jeg syntes Mac er i en klasse for sig selv, både hvad angår design og pris.

  • Nej selvfølgelig er den ikke en bedre platform at køre ens software på. Forskellen på PC og MAC hvad angår Photoshop osv. er da forlængst ovre. Må iøvrigt indrømme at jeg slet ikke kan se hvad du skal bruge 12 kerner til. Multi Core support eller ej.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • En 6 kernet cpu (12 med HT slået til) kan man slet ikke udnytte i PS.


    En dual core kan klare den opgave lige så godt det hele afhænger sådan set bare at at have massere af ram og en hurtig harddisk.

  • Af skræme ville jeg da også hellere tage nogle NEC eller Lacie skærme da de efter min mening har bedre farve gengivelse.. =)


    Og nej den MAC der er SPILD, SPILD af penge, find ud af hvad du reel har brug for og køb så dette.. =)


    Hvad skal du fx med de 2 store SSD drev?.. Et til OS og så et raid 5 til lager ville der være mere fornuft i.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW