i5-760 el. X6 1055T?

  • sadt og tænkte på hvis jeg skulle ud og ha andet processor, bundkort og ram så ved jeg ik helt hva jeg ska vælge mere, har sadt og kigget på både i5 & X6 setup og de ser jo nice ud begge two :boxed:


    men ska man vælge Lynnfield el. Thuban?


    er kommet frem til de her two setups


    Thuban setup:
    AMD Phenom X6 1055T
    Gigabyte GA-890GPA-UD3H



    Lynnfield setup:
    Intel Core i5-760
    Gigabyte GA-P55A-UD3


    ellers skulle man tage drømmen og gi de sidste 350kr også få et EVGA P55 Micro som jeg godt kunne tænke mig.


    EVGA P55 Micro



    af ram vil jeg ha nogle Mushkin igen havde regnet med de her Stiletto el. hva de vil kalde dem på 1600mhz :razz:


    Mushkin Stiletto 2x2GB PC3-12800 1600mhz


    men ved som sagt ik helt, da begge yder rigtig godt i de tests jeg har læst og det er Six-core vs. Quad-core....


    men uanset hvad ska jeg ud og ha ny mount til min True køler da jeg har planer om at bruge den uanset setup (kan dog ungåes ved EVGA P55 Micro)


    de her mount el. hva i vil kalde dem ska jeg bruge en af:
    Thermalright LGA1156 Bolt-Thru-Kit


    Thermalright AM2 Bolt Thru kit

  • Du skal da have fat i den helt nye 1075T :-) den er nemlig også Black Edition dvs ulåst multiplier ;-)


    Du er godt klar over at du har valgt et bundkort med VGA på ik - til AMD sættet ? (890GX
    Du skal vælge et 890FX istedet for, eller et 880G som meget hurtigere end i de test ejg har set og lavet end 890GX.)


    resten ser rigtig fin ud

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    Du skal da have fat i den helt nye 1075T :-) den er nemlig også Black Edition dvs ulåst multiplier ;-)


    Du er godt klar over at du har valgt et bundkort med VGA på ik - til AMD sættet ? (890GX
    Du skal vælge et 890FX istedet for, eller et 880G som meget hurtigere end i de test ejg har set og lavet end 890GX.)


    resten ser rigtig fin ud


    ved skam godt det med bundkort men eneste som rigtig passede til budget, hvis det er ellers blir det nok Lynnfield istedet ^^;

  • Du kunne også vente til næste generation? Kører din 775 quad ikke fint?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • I så fald ville jeg tage en Thuban.. Hexa Core lyder så fedt, og søer det da noget nyt, du får prøvet ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Lige lidt input,hvis du vælger p55,vil anbefale nogle lav cas gskill ram,evt fra memoryc,har kørt med muskin stiletto,godt nok 1333,men det er value ram,og selv om du piller ved timings og subtimings kan du ikke opnå samme ydelse,dog ren subjectiv observation på mit system.Soklen har også begrænset liv,i og med dr ikke kommer en ny gen cpu,da intel flytter mainstreem til sandybridge,mener dog det gælder for samtlige nye generationer fra både amd og intel,at der kommer nye sockets.

  • Hvis jeg tolker dig rigtigt Puma, så går der lidt tid før du køber delene alligevel (efter grundig granskning af komponenterne).


    Derfor vil jeg anbefale dig at vente det længere indtil Intel kommer med deres Sandy Bridge platform engang i første kvartal næste år.


    Til den tid skulle Intel også gerne have opdateret deres SSD range (Intel SSDs har trods alt presset SSD markedet godt tidligere, sker forhåbentligt igen).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvis jeg tolker dig rigtigt Puma, så går der lidt tid før du køber delene alligevel (efter grundig granskning af komponenterne).


    Derfor vil jeg anbefale dig at vente det længere indtil Intel kommer med deres Sandy Bridge platform engang i første kvartal næste år.


    Til den tid skulle Intel også gerne have opdateret deres SSD range (Intel SSDs har trods alt presset SSD markedet godt tidligere, sker forhåbentligt igen).


    ska ik har SSD alligevel tror jeg slider dem op forhurtigt, og da mine dele sådan set er afsadt og jeg vil prøve noget nyt som bruger mindre strøm bla. tror jeg det blir Lynnfield jeg vil prøve.


    tid nah regner med det blir i starten af næste månede.