Sorround Sound spørgsmål

  • Heey


    Jeg er helt og aldeles rookie når det kommer til lydudstyr så jeg har lige et par nybegynder spørgsmål ang. sorroundsound som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med.


    Jeg var på udkig efter noget billigt sorround, og aller helst i form af stander højtalere, så faldt jeg over dette sæt LG HT905TA som jeg synes ser super godt ud, og ville passe perfekt ind i stuen :p.


    Det jeg så lige ville hører jer om, var om dette sæt (ud fra specifikationerne) kan sættes direkte til f.eks. en PS3, da jeg ikke har noget at bruge den skide dvd afspiller til ?
    Yder mere ville jeg hører om i kan se ud fra de udgange/indgange sættet har, om det kan sættes til f.eks. pc med et forholdsvis almindeligt lydkabel (en fin og flot forklaring, i know).


    Ved godt nogle af jer nok ryster på hovedet over spørgsmålene, men ville lige have disse ting på plads inden jeg investerer.


    Mvh.
    /Simon T

  • 2 x mikrofon ( telefono mono 6.3 mm ) - front
    1 x USB ( 4-PIN USB, type A ) - front
    1 x SPDIF-indgang ( TOS-tilslutning ) - bagside
    1 x komponentvideoudgang ( RCA-phono x 3 ) - bagside
    1 x lydindgang ( 3,5 mm stereo mini jack ) - front
    1 x komposit videoudgang ( RCA-phono ) - bagside
    1 x lydindgang ( RCA-phono x 2 ) - bagside
    1 x HDMI-udgang ( 19-pin HDMI, type A ) - bagside


    De indgange du søger er markeret med rød.
    Men hvorfor vælger du ikke et system med BD og de nye lydformater?
    Skal lige sige at jeg ikke aner en pind om de her alt-i-et løsninger, da det jeg sælger ligger noget højere, rent pris og kvalitets mæssigt.... og derfor kan jeg formentlig ikke anbefale noget i den katagori du søger.


  • Du kan ikke sætte højttalerne direkte til din PS3. Du skal tilslutte PS3'eren til DVD/forstærkeren med f.eks. et optisk/toslink kabel.



  • Det er jo ligegyldigt når han netop har en PS3... ;)

  • Hej Simon :) Håber det spiller for dig ;)


    Hvis du skal gå den billige vej så nup dig de klassiske z-5500, som har den dejlige 10 tommer til din musiksmag :D


    spiller ganske udemærket til prisen. Du kan nok også finde dem brugt, hvis det er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Hej Simon :) Håber det spiller for dig ;)


    Hvis du skal gå den billige vej så nup dig de klassiske z-5500, som har den dejlige 10 tommer til din musiksmag :D


    spiller ganske udemærket til prisen. Du kan nok også finde dem brugt, hvis det er.


    Hey Helmer, lang tid siden :b


    Fik anbefalet netop z-5500 af en kammerat, men er mere til stander højtalere, kender du et fedt sæt ?


    Nogen der kender et sæt med 4 stander højtalere jeg kan sætte til ps3'eren, har ikke plads til den dvd afspiller..

  • nu spørg jeg måske lidt fjollet men hva er grunden til du hellere vil have noget stående og fylde på gulvet end at købe et lille men rigtig godt sæt man kan skrue op på væggen :)




    der findes skam mange fede surround anlæg som man kan købe færdigt fra mange producenter, men hva er dit max beløb du vil give for et sæt ???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    nu spørg jeg måske lidt fjollet men hva er grunden til du hellere vil have noget stående og fylde på gulvet end at købe et lille men rigtig godt sæt man kan skrue op på væggen :)




    der findes skam mange fede surround anlæg som man kan købe færdigt fra mange producenter, men hva er dit max beløb du vil give for et sæt ???


    Synes ikke det er pænt med de små højtalere på væggen, men det er jo en smagssag. Så det skal være standerhøjtalere.


    Jamen jeg er ude i at max vil ofre 3000,-


  • Også nogle lækre sæt, men der er også den åndsvage dvd afspiller med, så er de sæt bedre end det LG jeg postede i starten ?