Erfaring med Telenors trådløse Zyxel

  • Har haft store problemer med Telenor og deres bredbånd. Dette i forbindelse med Deres model koblet sammen med en efterfølgende selv indkøbt Linksys som ikke helt vil spille sammen. De foreslår en af deres med alt integreret i, men kender ikke til denne løsning

  • Jeg har rigtig dårlig erfaring med Telenors Zyxel router med WiFi.


    Alle PCer bliver ofte smidt af på en gang når de er på via WiFi. Sker mere eller mindre hver eneste dag.


    Og selve routeren bliver jeg også nødt til at slukke en gang om ugen eller hver anden da forbindelsen bliver rigtig dårlig. Har haft fat i Telenor flere gange.


    Har også prøvet med en anden WiFi router monteret på den, med samme resultat som dig ser det ud til. Sådan noget skrammel.


  • Damn for de har netop fremsendt mig den!


    Smider den IP til dine maskiner eller?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Damn for de har netop fremsendt mig den!


    Smider den IP til dine maskiner eller?


    Ja de får en IP, men pludselig er det som om man slutter for WiFi, så ryger alle af på samme tid. Og så går der en 5-10 sekunder så er det som om der kommer gang i den igen, og så får PCerne en IP igen.

  • Telenor bruger så vidt jeg ved 2 typer trådløse routere (derinde under er der en ny og en ældre variant), en med VoIP support og en uden.


    Den uden er rimeligt shite.


    SSD måske skulle du nævne hvilken router det er du har fået? VoIP routerne hedder 2602, dem uden 660.


    Jeg har svært ved at tro at du ikke skulle kunne smide din egen linksys på efter deres ZyXEL, den mest optimale løsning er at deaktivere DHCP på linksysen og så forbinde LAN/PC porten til en switch port på linksysen, så den Linksys kun får lov til at fungere som en switch/Access point.


    Derudover er der vist også andre der har haft gode erfaringer med at købe deres egen ADSL router med wifi.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Hvad så hvis der også skal være VOIP?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky


    Hvad så hvis der også skal være VOIP?


    Der findes alternativer til at benytte Telenors VoIP, som egentligt er ret dyrt(med fastnet flatrate) sammenlignet med andre udbydere.


    Alternativer er Unotel/Tellio(musimi evt. også).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Der findes alternativer til at benytte Telenors VoIP, som egentligt er ret dyrt(med fastnet flatrate) sammenlignet med andre udbydere.


    Alternativer er Unotel/Tellio(musimi evt. også).


    det afhænger jo af hvad man betaler ;)

  • Jeg har forsøgt med utallige egne produkter i røven af Deres modem - uden held.
    Jeg har sat min egen tilkobling op utallige gange efter alverdens foreskrifter uden held.


    Når alt er "ny opsat" så virker nettet som det skal. Her efter går det ned af bakken, og efter kort tid ( 2 timer) så er forbindelsen så elendig, at jeg skal resette alt igen, og starte forfra!


    Derfor tænkte jeg på Deres egen løsning med ail i een. Så fjerner jeg jo en potentiel fejl

  • Hvis det ikke virker med den nye router, er det muligt at det er forbindelsen fra deres ADSL router til deres DSLAM at fejlen findes.
    Har du prøvet at se på lampen DSL om den går ud når du oplever udfald?


    Naturligvis kan du teste om det er forbindelsen der er ustabil ved at sætte computeren til deres router direkte med et kabel.


    Men for at komme tilbage til det generelle spørgsmål, VoIP routeren burde være fin nok til almindeligt brug da både Fullrate og Telenor bruger den type, men husk på at det stadigvæk er lavpris udstyr beregnet på private slutbrugere.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.