Hjælp til byg af ny gaming com...

  • Hej Alle


    Jeg er helt ny herinde, men har hørt fra flere at alle er rigtig hjælpsomme herinde, til at svare på spørgsmål :D


    Jeg skal, som overskriften siger, bygge mig en gaming computer.
    Computeren skal primært bruges til WoW, men skal også kunne køre andre tunge, krævende spil.
    Jeg har ikke de store krav til computeren, jeg har fx ikke behov for en sst hdd, ellers et fantastisk lydkort, da jeg alligevel ikke skal have tilsluttet store højtalere.


    Jeg havde forestillet mig:
    Kvalitets bundkort
    En i7 processor af en art
    Et fornuftigt grafikkort, gerne hvor man får meget for pengene, men ikke noget over 2500,-
    Blue-ray afspiller
    min. 4 gb ddr3 ram
    min. 500 gb hdd
    24" Skærm
    Kabinet der kan køle computeren tilstrækkeligt, skal kunne indeholde 3 stk Hdd + 2 disc drev, men sådan er de fleste vel indrettet?


    Jeg havde tænkt at købe delene og samle det hele selv.
    Budgettet er samlet set på max. 8.000
    Mus + tastatur haves.


    Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen af jer har et godt forslag til en sammensætning, eller hvilke dele jeg skal købe frem for andre, gerne med links til pålidelige sider ;)


    På forhånd tak


    Mvh Kenneth

  • Hen Kenneth og velkommen til! :)


    Det var lidt svært med et så stramt budget til de krav du har, men håber at du er tilfreds med dette :)


    Bundkort: Gigabyte GA-P55A-UD3 (rev. 1.0) 956,00 DKK
    CPU: Core i7 I7-860 8 MB 1.900,00 DKK
    Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 (1 GB) 1.158,00 DKK
    Optisk drev: LiteOn iHOS104 512,00 DKK
    Ram: Corsair XMS3 2 x 2 GB 682,00 DKK
    Harddisk: WD Caviar Black 500GB 32MB Buffer 445,00 DKK
    Strømforsyning: Corsair TX650W 674,00 DKK
    Skærm: BenQ G2420HDBL 1.510,00 DKK
    Kabinet: Cooler Master CM 690 II Advanced 737,00 DKK


    I alt: 8.574,00 DKK med skærm.


    Så må du lige stramme ballerne sammen og spare de sidste 574 kr,- op :crazyeyes:

  • Vil umiddelbart påstå at en i7 er lidt overkill når grafikkortet agerer flaskehals allerede ved en i5. Et 5770 kan jo knapt køre medium i full HD i de fleste moderne spil. Tror klart at han vil få mere ud af hans maskine hvis han kører ned i en i5-750 og opgraderer til f.eks. et 5850.


    *indkast to cent*

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Vil umiddelbart påstå at en i7 er lidt overkill når grafikkortet agerer flaskehals allerede ved en i5. Et 5770 kan jo knapt køre medium i full HD i de fleste moderne spil. Tror klart at han vil få mere ud af hans maskine hvis han kører ned i en i5-750 og opgraderer til f.eks. et 5850.


    *indkast to cent*


    Uanset om man tager en i7 eller en i5, skal man efter min mening ikke tage i5-750 eller i7-860, men derimod i5-760 eller i7-870, når prisforskellen alligevel er marginal.


    Hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg budgettet er lidt uholdbart hvis der skal være i7, bluray og skærm i det. Måske det vil være en ide at vente lidt med bluray drev og bruge lidt flere penge, eller evt. gå ned til en i5-760 som HM foreslog.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej


    Tusind tak for alle svarene :)


    Jeg kan godt se at budgettet måske er lidt stramt, men man vil jo helt heller ikke køre med discount dele jo...


    Jeg tror det bedste er at følge RTMs råd og vente med den blue-ray, grafikkortet er trods alfa-omega i min verden, for at spillene kører perfekt, så hellere bruge lidt flere penge der.
    Jeg har faktisk et gammelt disc drev liggende et sted, det kunne jeg jo smide i, indtil der er penge til et blueray.


    Det er ikke et spørgsmål om det koster 7500,- eller 8500,- , det handler om hvor jeg får mest for mine penge, til de ting jeg skal kunne, og så skulle det jo gerne være sådan at ingen dele skal skiftes lige med det samme :)

  • Jeg håber du kan bære over med at jeg genbruger lidt fra et tidligere setup jeg sammensatte i dag 8)


    System:
    CPU: intel i7-870
    Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD3
    RAM: Corsair VS 2x2 GB PC3-10666
    GFX: Gigabyte GTX 460
    Kabinet: CM 690 Adv II
    PSU: Corsair VX550W
    HDD: Samsung F3 1TB


    Mobo, GFX, HDD, PSU og kabinet kan alle købes hos Dustin home for 4344 inklusiv porto.
    CPU koster 2085kr hos Føniks inkl. porto.
    RAM koster 691 hos BJtrading inkl. porto


    Total /u. skærm: 7120kr


    Jeg vil ikke forsøge at gøre mig klog på hvad der er en god skærm for dig, i dit budget er en 24" 16:9 nok meget fornuftigt. Så hvis vi tager Heinzies forslag for en skærm bliver det


    Total /m. skærm: 8630kr

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • :goodpost: Enig - selv om jég nok ville have valgt et ATI kort. Men fanboys will fanboy. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hey


    Kan sagtens bære over med det, det handler vel om at optimere opsætningen :)


    Det lader til at være rigtig fornuftigt, så det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på, så må den blue-ray komme i julegave eller sådan noget....


    Tusind tak :D


    /Kenneth


  • Jeg undrede mig over en ting, du har valgt en PSU på 550 W, men hvor Heinzie anbefaler en 650 W, hvordan kan det være, og hvilken indflydelse har det på det samlede system ??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fossaen
    Jeg undrede mig over en ting, du har valgt en PSU på 550 W, men hvor Heinzie anbefaler en 650 W, hvordan kan det være, og hvilken indflydelse har det på det samlede system ??


    550W burde være rigeligt til en almindelig computer med et GTX 460.


    Derudover så er prisen bare rigtigt god for VX550W PSUen, 449 hos dustin home og du betaler ikke ekstra porto for at få PSUen inkluderet i ordren (hvilket jeg ikke lige kan finde ud af med BJtradings hjemmeside(det er sagt før, men nøj... den er fæl)).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du kunne også tage en anden strømforsyning.


    Her tænker jeg på OCZ ModXstream Pro 600 w.
    Den er helt identisk med dens storebror på 700 watt. og 600 watt modellen yder også 700..


    Endnu et + er at den er modulær. Jeg har den og er utroligt glad for den!
    http://www.edbpriser.dk/Produc…modxstream+600&pid=481907


    Den koster kun 538 kr.


    Den er simpelthen mest 'Bang for the buck' og den kan godt trække 2 x 460 hvis du vil opgradere før eller siden! :clap:


    Mvh


    Martin

  • Har du nogen ide om hvad du snakker om 7400?
    Jo den levere sku. Den kan sagtens trække 2 overclockede HD5850 og en overclocked cpu dertil?
    Og så siger du den ikke leverer, på hvilket grundlag? en 600 watt psu der yder 700 er satme godt.


    Jeg er godt klar over corsair er skide godt. men er fandme træt af fanboys.


    'Corsair all the way'


    Den ocz er klasse for pengene og du får mere ydelse end at købe en 550 watt corsair.

  • hvis du prøver køle ned og læser en evt andmeldese vil du se modstream får ringe karaktere . og de skriver direkte den ik levere /performer stabilt..



    sku dautroligt man skal svines til fordi man har læst lidt.


    og nej er ik fanboy eneste grund til jeg kan lide corsair er fordi de levere det de skriver, og yder garanti på det.


    desuden ville jeg selv havde haft en ocz modstream pga den var modulær, men valgte cougar 700w istedet netop pga dette review



    nå kan se tweak her gir den super karakter.


    så nu jeg sku splittet om jeg skal have den modstream istedeT:(

  • Hey 7400.


    Ja sorry overreagerede ved ikke hvad der går af mig :P


    Men efter hvad jeg har læst og oplevet indtil videre, er den altså bare klasse :)


    Sorry endnu en gang for at overreagere .. :oops:


    Mvh


    Martin :9xo

  • havde en ocz 600w i min før som jeg vandt hos xtremesystems, så skulle jo være nice nok, men holdbarheden var desværre ikke helt i top....3 år efter røg den ene 12v linie....så nu kan den ikke føde noget højere end dem der kun kræver 1 linie....så har fået en seasonic 750w i istedet...og den kører sq.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.