Ny High-End Gamer/Redigerings maskine

  • Hey derude.
    står og skal have brændt en sjat af mine velfortjente penge af på en ny computer - er sådan set ganske okay inde i sagerne selv, men feedback, kommentare og konstruktiv kritik er sgu altid godt - det er jo svært at vide det hele selv, så hvorfor ikke høre andre til det.


    Den skal bruges til gaming (max settings @ 1920x1080) og til HD video redigering + billedbehandling.



    MB: ASRock X58 Extreme3
    - ret cost/effective, usb3, sata3, godt pcie setup, lidt bøvlet i bios, men efter de nye updates skulle det være fixet.


    CPU: Core i7 I7-950 8 MB (Intel Boxed)
    - jah, tal-knuser, men nice nok når man sidder og komprimere/konventere HD raw film - super med det pris drop der lige var på den.


    CPU Cooler: Corsair Hydro H70
    2 grunde - har været sindsyg glad for min Nautilus så er klar på at prøve en ny Corsair novice h2o køler og så er der lige det at jeg ikke har ret meget lyst til at have en 1kg+ køler til at hænge i mit bundkort - kan umuligt være sundt.


    - Fans: SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 1850RPM x2
    - ganske god allround mht. CFM/Static pressure/DBA - PUSH/PULL setup. overvejer dog kraftigt at skifte pusheren ud med en FESER low rpm (x38mm)


    RAM: 6GB G.Skill DDR3 PC3-12800 PI Series CL6 (6-8-6-20) Triple Channel kit
    - har snakket med et par, som har brugt PI ram i deres Extreme3 - er også til at få i DE til en ok pris.


    VGA: XFX Radeon HD 5970 Black Edition (2 GB)
    - jah..


    HDD: 128 GB Crucial RealSSD C300 SATA 6,4cm/ 2.5"
    - var sgu lidt hooked på at købe en SATA II Corsair Force - men jah, read > write i guess - skal bruges til os + spil.


    Case: CM 690 II Advanced
    -Nu er der helt sikkert et par af de skarpe derude, der lige kommer på at en 5970 ikke passer i en 690 II - helt korrekt - med mindre man hiver sin dremel frem og laver plads - reelt set vil jeg tro at alle 3½ bays ryger (kan dog montere 2 stk i bunden som ikke vil være i vejen for hverken et 5970 nr 2. eller et dedikeret PHYSX kort i fremtiden. men ja, er sgu glad for det kabinet.


    Case side: CM 690 II Advanced Black Window Side Panel
    - da H70eren bliver monteret i rear-fan slotten, så er standard sidelågens øverste 140mm fan slot i vejen/useless - så der ryger lidt plexi på og så kan jeg stadigvæk få en fan på VGA slotten med frisk luft udefra.


    PSU: CoolerMaster Silent Pro M1000
    - er måske ikke lige en topline PSU, men har læst nogle ganske gode reviews - god pris så jah.


    Rheobus: NZXT Sentry 2
    - skal jo have et eller andet flashy til at styre alle mine fans, er ikke så hooked på at køre fans over MB, så en dedikeret fan controller med temp. sensors kan jeg godt lige overskue.


    Case Fans: 3x140mm, 3x120mm, 3x80mm
    - alle low-noise (25 DB(A) max) + høj CFM


    men ja, hvis du/i kan se noget på listen som bare får det mentale STOP skilt til at blinke febrilsk eller hvis i tænker for +/- XXX kr kan du få XXX som er ubah - så sig endeligt til

  • Eneste ting, som jeg lige kan komme på er at du har valgt Crucials C300 SSD, den ville jeg være lidt varsom med, grundet firmwarebøvl for at ydelsen er stabil hele tiden, skal dog siges at jeg ved ikke om Crucial har frigivet en update der fixer det problem. Har de ikke det endnu, så ville jeg vælge en anden SSD.


    Som du selv er inde på, så er Cosairs Force serie et rigtigt fint alternativ, grundet knaldhøje læse og skrivehastigheder pga. Sandforce SF-1200 controlleren og den controller er stabil lige modsat den som Crucial har siddende i deres C300, mener det er en fra Marvell, og Marvell er ikke ligefrem kendt for at være verdensmestre i hurtighed når det gælder om at frigive updates.


    resten sidder lige i skabet og du har en rigtig fin platform ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Når nu resten af systemet er taget i den dyre ende, så ville jeg nok smide lidt ekstra efter et Asus, EVGA eller Gigabyte bundkort. Hvis de fås med USB3 altså. Personligt har jeg lidt mere fidus til dem, når det drejer sig om ydelse og hvis du skal til at tæmme pc'en med OC :)


    Ellers ser det jo lækkert ud og ville nok skabe et smil på mine læber, hvis det stod til venstre for min skærm ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Cool med lidt feedback - har været ude og kigge på sagerene og har fundet lidt lækkert mht. SSD, MB og RAM.

    SSD: Corsair SSD Force Series 2,5"120GB


    MB: Gigabyte GA-X58A-UD7 (rev. 1.0)


    RAM: G-Skil PI "F3-16000CL6T-6GBPID"


    SSD var lidt en no-brainer når nu det ikke skulle være C300éren, MB var dog en lidt mere omfattende omgang, men valget stod til sidst mellem Gigabytes UD5 og UD7 - hvor UD7 vandt på features og design - mht. ram så står UD7 noget stærkere end Extreme3, så nu kan jeg jo få smidt CL6 2000mhz ram i, i stedet for CL6 1600mhz - helt sikkert sjovere legetøj! (de er qualified memory til UD9 - så regner stærkt med at det også gælder for UD7)


    men ja, det hele kommer jo så med et noget højere price-tag (SSD skiftet var et even) MB+RAM blev lige små 1500 kr. ekstra - men det er da til at overleve

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Når nu resten af systemet er taget i den dyre ende, så ville jeg nok smide lidt ekstra efter et Asus, EVGA eller Gigabyte bundkort. Hvis de fås med USB3 altså. Personligt har jeg lidt mere fidus til dem, når det drejer sig om ydelse og hvis du skal til at tæmme pc'en med OC :)


    Ellers ser det jo lækkert ud og ville nok skabe et smil på mine læber, hvis det stod til venstre for min skærm ;)


    Du skal ikke tage fejl af det Asrock bundkort :D


    Trods den lave pris så er bundkort ikke så tosset igen og det er faktisk en habil overclocker.


    Sad også lidt med samme mening indtil jeg fik lov til at rode med en kammerats pc der bruger det nævnte bundkort og hold da helt ferie hvor tog jeg fejl.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af myrizzle
    Vil gerne vide 1 ting, hvor køber jeg den Nzxt Sentry 2 henne af? :)


    Har googled det, men kan sgu ikk finde noget :)
    Står og skal bruge en blæserstyring i nærmeste fremtid nemlig.
    Og den Nzxt så rigtig fed ud.


    Og nice budget du har holdt dig der! :)


    hehe, jah tog også lige lidt tid før jeg fandt et sted (udenfor USA) der havde dem- men ebay.co.uk har en sjat af dem listed og ellers så har caseking.de dem på lager - så de er da til at komme til :)


    hehe ja, budgettet er skam blevet okay - ikke ringe at finde ud af at man har overført 35K for meget til sin budget konto i det halve år man var i Afghanistan ;)

  • jamen det var da så lidt :)


    anyways, har bestilt svinet, med de nye modifikationer oog lidt ekstra - tænkte lige at jeg skulle have plads til alt mit lort, så smed 2 x 1TB WD Black SATA III oveni, skal nok være sjove i raid.


    fik også lige set nærmere på CM´s pre-mod case side til 690 II og den blev da lige droppet igen og så må jeg støve min dremmel af og smække et ordentligt vindue i - det ville jo også være billigere... hvis man da ikke ligeeee skulle smide lidt casemod grej oven i.. når nu man var igang altså...


    men ja. glæder mig sgu til at komme igang med at samle banditten - bliver sgu også en (MEGA) mini juleaften når alle de lækre pakker kommer

  • Haha, havde det på samme måde her i Mandags da mine pakker droppede ind af døren :)


    Står med CNC og Laserskærer til hverdag, så overvejer faktisk også at lave noget casemod til min egen :)
    Skal også have fundet mig et par SATA6 diske og smide dem i raid :)


    WD Caviar Black


    Sikkert de samme som du også har fundet :)

  • yup det er de samme :)


    men ja, hvis jeg magtede CNC maskiner og/eller laser cutters såå tror jeg nu også jeg ville gribe chancen og lege lidt :)


    men ja, det er sgu lækkert - især nu hvor de er begyndt at droppe stille og roligt ind ;)