Gamer computer til 5-6000kr

  • Hej


    Jeg står og skal købe en ny computer til omkring 5000-6000kr.


    Jeg har prøvet og kigge lidt rundt, men finder det utroligt forvirrende.


    Den skal bruges til skole, nettet, wow (Høj settings) og så håber jeg ellers på at køre nogle af de nye spil (Ikke på de allerhøjeste settings, men stadig acceptabelt)


    Den skal desuden enten være færdig samlet eller løse dele hvor der bliver betalt for at få den samlet da jeg har ti tommelfingre :)


    Har i nogle forslag til hvad for en computer det kunne være?


    Mvh

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Men hvis du gerne vil have at jeg finder nogle løse dele (anbefalet hvis det er til gaming da kvaliteten er bedre når men selv vælger) så kan jeg da godt give en hjælpende hånd med at samle den ;)


    Hvor bor du henne ad?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Men hvis du gerne vil have at jeg finder nogle løse dele (anbefalet hvis det er til gaming da kvaliteten er bedre når men selv vælger) så kan jeg da godt give en hjælpende hånd med at samle den ;)


    Hvor bor du henne ad?


    Jeg bor nær i Århus :)

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Ja okay, så lang kan jeg heller ikke høre på min scooter:crazyeyes:


    Men hvis det er, så kan du jo komme forbi :) Jeg bor i Fredericia.


    Men hvad synes du? en saml selv pc eller en samlet?

  • Du finder ikke noget bedre samlet(til det budget) end den Heinzie linker til. Det er en rigtig god maskine til prisen.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Tjoo.. Mon ikke man kan forbedre nogle ting. Fx bundkortet, der står bare Asus kvalitets bundkort... Og strømforsyningen, det står bare "gaming" strømforsyning, det er sikkert ikke fx en Corsair der er i... Og til sidst, harddisken. Er det en 16, 32, eller 64 mb Buffer størrelse?


    Alt det kan man selv vælge når man samler. Og jeg er sikker på at for 6k, kan jeg sagtens samle en pc der ikke behøver at være meget bedre end den jeg linker til, men hvor du er sikker på at få kvalitets hardware som fx Corsair, WD eller Samsung harddisk osv..