Hvilken printer skal jeg vælge?

  • Hej Tweak.


    Jeg ved allerede, at der venter en snarlig eksamen på mit nye studie, hvor jeg selv skal medbringe en printer. Mit behov er meget begrænset, jeg bruger faktisk aldrig en printer – da jeg printer på universitetet - dog vil jeg nok bruge den en sjælden gang, hvis jeg nu alligevel har den. Hvis ikke det er en betydelig ekstra omkostning, må den gerne have en scanner, da jeg faktisk står og mangler sådan en i ny og næ. Min erfaring er, at printerne ofte ikke virker efter en rum tid, drilleri med udprintning, underlige fejlmeddelser m.v., hvorfor jeg søger en effektiv, stabil og pålidelig printer (gerne med scanner). Og jeg gider ganske enkelt ikke købe nyt blæk konstant, når jeg endelig skal bruge den.


    Jeg bruger mac.


    Prisen er underordnet, men eftersom mit behov er minimalt ser jeg gerne, at vi presser den så langt ned som muligt, da jeg sagtens kan bruge pengene andetssteds. Dog vil jeg hellere smide den sidste slat for at undgå noget af ovenstående.

  • Canon MP550 eller 560 ville være et godt bud på en solid fornuftig printer!
    Hvis der er penge, snup en MP640 til 999.- Og få lidt ekstra lækkerier med!


    Alle er med 5 patroner, til 99kr stykket, burde være til at overleve, selv på SU! :)


    Lexmark S305 kunne osse være et fornuftigt bud.

    Asus P5K Pro - Q6600 - 3.19ghz - G19 - Razer Mamba
    6GB Corsair XMS PC6400 @ 930
    Asus 470GTX @650/1725
    Logitech Z5500 @ Yamaha center, Ultimate fronte
    Samsung BW226 22" <> Samsung SAMP2370 23" led
    Sony KDL-40EX501
    Playstation 3 80gb
    X-360 Elite
    Apple Iphone 4
    Sony DSLT A33

    Rettet 2 gange, sidst af JanB ().

  • Har du personlige erfaringer med nogle af dem?


    Jeg har erfaring med anden model i MP-serien, hvor scanneren ikke vil scanne, når der mangler blæk m.v. Ellers ser det super ud.


    Og kan jeg nødes med udelukkende at investere i sort, da jeg ikke får brug for farver?

  • Sidste år købte kæresten og jeg en Canon MP620 lige pt. har jeg på en periode af 13 måneder skiftet blæk 4 gange, og min kæreste har lavet diverse skole arbejde udprint dertil.. Og synes den har holdt fint på blækken..


    Samt har jeg ikke noget imod dens scanning funktion, fungere nu også efter min forventninger..


    Også self, dens netværk.. Det er rart at den bare skal tilsluttes til netkablet ned til den trådløse router, også køre alle husets computere uden større problemer med første gang :)


    Og med sammenligning fra en 640...
    http://www.edbpriser.dk/Produc….aspx?clist=470160;642252
    Så er den store forskel hvor hurtigt de udprinter..


    Vi har foruden brugt billigere blæk patroner fra Inkclub, som jeg hvertfald ikke kan se nogen forskel på :) og koster halvpris af hvad original patroner koster, altså 50kr istedet for 100kr :)


    Det er hvertfald mit bud :)

  • Jeg regner stærkt med, at jeg køber en af de omtalte Canon modeller.


    Men hvor ville det dog bare være vidunderligt, hvis man kunne aflevere elektronisk, det gør endvidere plagiatkontrol lettere..


    Tak for hjælpen.

  • Nu siger du godt nok, at du ikke rigtig regner med at bruge den.. Men fra mig selv, kan jeg sige, at det jeg er aller gladest for med min printer, er der trådløse netkort.. At kunne printe, scanne osv. uden nogen kabler fra alle computere i huset er bare lækkert :)..


    - men hver sit behov; det var bare en ting, du kunne overveje :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • jeg bruger Brother da jeg kun har haft bøvl med HP printere...


    jeg bruger en DCP-585CW, multi funktions printer som er trådløs, jeg ved ikk om man kan købe den mere da den er udgået, men ellers er der deres nye serie som køre perfekt (har lige købt en til mine forældre) en DCP-J515W, samme stil bare nyere og lidt bedre :) eller den lige under også trådløs DCP-J315W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    jeg bruger Brother da jeg kun har haft bøvl med HP printere...


    jeg bruger en DCP-585CW, multi funktions printer som er trådløs, jeg ved ikk om man kan købe den mere da den er udgået, men ellers er der deres nye serie som køre perfekt (har lige købt en til mine forældre) en DCP-J515W, samme stil bare nyere og lidt bedre :) eller den lige under også trådløs DCP-J315W


    Det er faktisk også en 585CW jeg har! :dance:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Nu siger du godt nok, at du ikke rigtig regner med at bruge den.. Men fra mig selv, kan jeg sige, at det jeg er aller gladest for med min printer, er der trådløse netkort.. At kunne printe, scanne osv. uden nogen kabler fra alle computere i huset er bare lækkert :)..


    - men hver sit behov; det var bare en ting, du kunne overveje :)


    Virker scanneren også trådløst? :D


    Tak for buddene - jeg vil se nærmere på det :)