ADSL signal forsvinder :(

  • Hei Tweaker...


    Har et problem med en ny router som jeg har fået af tdc.
    Den virker fint på det trådløse og telefon, men lige så snart jeg sætter den dikrete til en computer, kan den ikke finde ADSL signalet :(
    Hvad skal jeg gøre?

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Ringe til din ISP og høre om det nu også kan være rigtigt? Kan være den skal sættes op først.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ringe til din ISP og høre om det nu også kan være rigtigt? Kan være den skal sættes op først.


    Hvorfor er det lige sådan at jeg godt kan komme på nette på det trådløse?

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Kan det ikke være fordi at du forbinder direkte til nettet (uden router, men istedet et model med trådløs mulighed), og du så kun har X antal IPer og disse er "brugt op", så når du vil kobles på kablet er der ikke flere ledige tilbage?


    Hvad er din IP-adresse når du har adgang? (kør: skriv "cmd" og derefter "ipconfig /all" og post din IP her).


    /ask

  • det ville være nemmere at komme med forslag, hvis du lige postede dig setup. Altså både router, pc'er, hvordan de er kablet, og som jacobask skriver, din IP, og default gateway.


    evt. både når du er på trådløst og kabel.


    EDIT: Men HerrMansen kan sagtens ha ret i at den kunne skulle konfigureres!!!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Kan det ikke være fordi at du forbinder direkte til nettet (uden router, men istedet et model med trådløs mulighed), og du så kun har X antal IPer og disse er "brugt op", så når du vil kobles på kablet er der ikke flere ledige tilbage?


    Hvad er din IP-adresse når du har adgang? (kør: skriv "cmd" og derefter "ipconfig /all" og post din IP her).


    /ask


    Den er sat til igennem den router/modem vi har fået fra tdc, som telefon stikket nu osse går i.


    ip´en er 192.168.1.12


    men før problemet opstod kørte vi med to router og et modem.
    opsætning var sådan her:


    TDC modem til Router 1(her delte den internet ud til min computer og til en swigt ovenpå som så delte nette ud til to computer)
    Router 1 og Router 2 var forbundet(Trådløs net til 2 bærbare og iphone)


    Nu noget helt mærklig!!
    Sætter jeg internet ledning i bærbaren, virker det fint!
    Men sætter jeg den samme ledning til computeren forsvinder internettet :( !

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Top1000
    Nu noget helt mærklig!!
    Sætter jeg internet ledning i bærbaren, virker det fint!
    Men sætter jeg den samme ledning til computeren forsvinder internettet :( !


    Det er lidt diffust når du skriver at du sætter internet ledningen til din bærbare, mener du router #2, kablet fra modemmet eller noget helt tredje?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Det er lidt diffust når du skriver at du sætter internet ledningen til din bærbare, mener du router #2, kablet fra modemmet eller noget helt tredje?


    bare glem det... det var sådan setuppet var før.
    nu det bare den modem fra tdc, som har både kable og trådløs.
    og det den jeg lige prøvede med kable på bærbar.


    men det kan ikke passe at der er noget i vejen med netkortet på computeren, har lige skifte bundkort på det, da netkort var brændt af på det gamle

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Nu er det ikke til at sige hvordan den router er sat op fra TDC side, men hvis du har fået en ip i 192.168.1.0/24 ranget som det ser ud til, så burde den bare tildele IPer som nødvendigt uden videre problemer.


    Har du tjekket efter at de(n) computer(e) der ikke kan komme på er sat til at hente IP adresse og DNS servere automatisk?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Nu er det ikke til at sige hvordan den router er sat op fra TDC side, men hvis du har fået en ip i 192.168.1.0/24 ranget som det ser ud til, så burde den bare tildele IPer som nødvendigt uden videre problemer.


    Har du tjekket efter at de(n) computer(e) der ikke kan komme på er sat til at hente IP adresse og DNS servere automatisk?


    øhh... Det skulle de gerne være, da jeg ikke har pillet ved dem :D´
    Er der ikke nogen der kommer med en god løsning imorgen, daffer jeg sgu ned i byen og køber en trådløsdims til computeren, for fatter sgu ikke en skid af det her problem.

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Hvad skriver ipconfig om dit netværkskort i den stationære (det kablede)?


    Det er vel ikke et "simpelt" driverproblem på den stationære?


    /ask


    EDIT: Du har sikret dig at det er et "lige" og ikke et krydset kabel du benytter. Nogle netkort kan selv finde ud af at "vende" det, mens andre ikke kan. Blinker dioderne i dit netkort som de skal når du sætter kablet i?

  • Det lyder som om dit netkort/lan i pc'en er afgået ved d.....


    Hvis, og ret mig hvis jeg tager fejl, det eneste som ikke virker er kabel fra router til pc=intet internet, men samme kabel fra router til bærbar=internet????


    jacobask: godt tænkt. kunne være et driverproblem, men hvis det har virket før?


  • Hvad skal jeg kigger efter i ipconfig?


    Hvordan checker man lige om det er et "lige" kabel eller ej?
    Det er det samme kablet som jeg brugte før det andet bundkort døde, og ja den blinker løs

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Skriver den noget om det - eller fremgår det ikke af listen?


    Du tjecker om det er et lige kabel ved at tjecke at de farvede ledere sidder ens i begge ender af kablet.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Skriver den noget om det - eller fremgår det ikke af listen?


    Du tjecker om det er et lige kabel ved at tjecke at de farvede ledere sidder ens i begge ender af kablet.


    /ask


    Det er et "lige" kabel :)


    Men sætter jeg den til computeren og prøver at gå på nettet kommer jeg ind på en TDC side hvor der står "ingen ADSL synkronisering" og noget log ind sjov

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    ja så tror jeg du skal tage fat i TDC.....


    tror jeg sgu os :D
    Så må farmand lige ringe imorgen

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Daffede sgu ned i byen, efter at min far havde snakket med tdc om problemet og de mente at problemet var min computer..


    købte så en trådløs usb dims og nu funker nettet fint igen.
    der er ikke nogen mærkbar forskel om det er med ledling eller usb da der kun er 1 meter mellem den trådløse rounter og computer.


    men mange tak for hjælpen gutter :D

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb