høj ping på trådløs

  • hej tweak
    når jeg er oppe på efterskolen har jeg mega høj ping (WoW ca 1000ms og css 250-500)
    men ingen andre har det her oppe.
    jeg har en dell studio xps med et Intel WiFi Link 5300 Half Mini Card
    har updateret driver og software uden hel


    pingtest når den er lav [Blocked Image: http://www.pingtest.net/result/23124264.png](100ms i wow)
    pingtest når den er mellem-høj [Blocked Image: http://www.pingtest.net/result/23126150.png] (bare godt nok bare 800-1000ms i wow)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Ja det er ihvertfald ikke selve forbindelsen der er noget galt med ifølge Pingtest.


    Prøv lige http://www.wowinterface.com/do…81-LeatrixLatencyFix.html og se om dét hjælper. Kan være et windows problem med håndteringen af WoW pakker (Firewall evt?)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu kan det jo være noget QoS eller andet lignende software der nedprioriterer dit WOW traffik, men hvis du er den eneste der oplever det er det nok knapt så sandsynligt.


    Du skriver at du har opdateret driveren til den nyeste, mener du den nyeste fra fabrikanten af din laptop eller fra Intel selv? Det anbefales naturligvis at du henter den nyeste fra Intel.
    Ellers er det også en god ide at sørge for at ens computer er fuldt opdateret med service packs og des lige, da de også kan hjælpe.


    Men... det skal jo siges at det er muligt at antennen i din bærbare bare er dårlig, husk på at selvom det ser ud til at signalet er fint, så kan det jo bare betyde at signalet fra APet til dig er godt, men signalet fra dig til APet kan sagtens være ringe.


    Generelt er det også min opfattelse at det trådløse fungerer bedre hvis man lader windows styre det selv fremfor et program fra en tredjeparts fabrikant (i dette tilfælde sandsynligvis Intel, men det er muligt at fabrikanten af laptoppen selv har leveret et program til det).


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ja det er ihvertfald ikke selve forbindelsen der er noget galt med ifølge Pingtest.


    Prøv lige http://www.wowinterface.com/do…81-LeatrixLatencyFix.html og se om dét hjælper. Kan være et windows problem med håndteringen af WoW pakker (Firewall evt?)


    Det er også absolut muligt at det er firewallen, jeg har selv oplevet noget tilsvarende med Agnitum Outpost firewall pro i et andet spil.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Det kan skyldes 10.000 ting, når der er tale om trådløs. Alt fra interference fra andre trådløse enheder som telefoner, PDA'er, radio, radiatorer, dårligt signal på din antenne i din laptop/løs forbindelse. osv osv.


    Prøv at flytte sted, hvor du "normalt" sidder og spiller.
    Jeg ville tage en snak med skolens IT afdeling, som en start på fejlsøgningen

  • glemte lige at skrive at det er kun når jeg er på skolen ^^
    EDIT: har også den nyeste driver fra intel

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet 2 gange, sidst af Blackbrizz ().

  • Hvis det kun er dig der oplever problemet så må problemet jo logisk ligge i din ende.


    Hvilken hastighed trådløst kører du med? N, eller en af de gamle? Hvad med andre i klassen? Hvordan kører det trådløse i skolens ende?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Hvis det kun er dig der oplever problemet så må problemet jo logisk ligge i din ende.


    Hvilken hastighed trådløst kører du med? N, eller en af de gamle? Hvad med andre i klassen? Hvordan kører det trådløse i skolens ende?


    Troede kun mennesker, dyr osv havde en ende, men viste sku ikke en skole havde en ende :-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Troede kun mennesker, dyr osv havde en ende, men viste sku ikke en skole havde en ende :-)


    Gidder du ikke godt holde dine ubrugelige kommentar ude af tården folk gider det ikke.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Hvis det kun er dig der oplever problemet så må problemet jo logisk ligge i din ende.


    Hvilken hastighed trådløst kører du med? N, eller en af de gamle? Hvad med andre i klassen? Hvordan kører det trådløse i skolens ende?


    Ja jeg har N på min men skolen køre G
    Men de andre på skolen har også haft lidt problemer med nettet her til aften...
    Kigger lige imorgen hvordan de er ellers snakker jeg lige med der står for nettet på skolen

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm


  • Slap nu lidt af ok!


    Har andre på skolen samme problem?
    Betyde rintet om du bruger G og de N eller omvendt.


    Det er heller ikke optimalt at spille via trådløs i det hele taget.

  • Det var såmænd også bare for at finde ud af om det kunne være et hastighedsproblem ved større pakker. Pingtest tester såvidt jeg husker ikke større pakkestrømme, men kun svartider ved hurtige små pakker.


    Men ja - kontakt lige din IT administrator. Det kan være at du ikke er den eneste der har haft problemer med det (Der er mange der spiller WoW i skoletiden :roller:)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det var såmænd også bare for at finde ud af om det kunne være et hastighedsproblem ved større pakker. Pingtest tester såvidt jeg husker ikke større pakkestrømme, men kun svartider ved hurtige små pakker.


    Men ja - kontakt lige din IT administrator. Det kan være at du ikke er den eneste der har haft problemer med det (Der er mange der spiller WoW i skoletiden :roller:)


    ^^ det er begrænset hvor meget tid jeg bruger på mit wow her oppe ;) spiller kun fra 22:15 til 23:08 da vi skal være på værelset 22:15 og 23:08 slukker nettet :( men langt fra være dag jeg gør det men jeg vil stadig have det til at virke :)



    men snakker lige med it administratoren idag :)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet 2 gange, sidst af Blackbrizz ().


  • Det kan også komme pga virus/bloat ware, malware osv, så din ping stige rog stiger indtil den falder ud, og skal genstartes

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Det kan også komme pga virus/bloat ware, malware osv, så din ping stige rog stiger indtil den falder ud, og skal genstartes


    Var hjemme i weekend og der sad jeg og spille wow på wireless med 100MS ^^

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • routeren eller access pointet du er koblet op til har jo en max båndbredde, og da flowcontrolleren i sådan en ikke skelner mellem dig og andre, kunne det tænkes din ping tid, skyldes at der er mange på nettet af gangen.......


    kort sagt så har du ikke eneret på det skolenettet, som derhjemme, derfor den høje pingtid.
    Men det kunne også bare være at din pladsering, var længst væk, eller svagest i forhold til router/accesspoint.

  • Problemet er ikke en høj pingtid. Det kan du jo selv se på hans pingtest resultater. Problemet ligger i at lige præcis WoW har en høj pintid.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja og nej - Hvis der ikke er andre der har problemet må nedprioriteringen jo næsten forekomme lokalt på hans egen maskine. Ellers må der jo være andre der også bliver ramt, da en Router jo hele tiden re-vurderer, og ikke bare giver Nr.102 en lavere plads i køen permanent.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |