Ny computer, skærm og tilbehør.

  • Hej.


    Jeg står og skal købe ny computer, skærm og mus/tastatur.


    Styresystem bliver Windows 7 Ultimate, da jeg allerede har det.




    Jeg har kigget meget på Topdata's computere og overvejet denne:
    http://topdata.dk/product.asp?product=6771
    Dog ændre lidt:
    4gb ram -> 8gb ram
    Std. cpu køler -> SCHYTE SHURIKEN
    500gb harddisk -> 1TB


    Computeren skal bruges mest til Wow, dog vil jeg meget gerne kunne køre nye spil som Mafia 2, Kayne and Lynch 2 osv. uden problemer. Samtidig bruger jeg den en del til Internettet med en masse faner åbne samtidig med jeg spiller wow.



    Skærm har jeg kigget lidt på BenQ og så Samsung, og så et spørgsmål, er det bedre med HDMI tilslutning, eller er det fuldstændigt lige meget?
    Skærmen skal nok være en 22" da jeg ikke har det vilde plads at gøre godt med.



    Tastatur har jeg kigget meget på Logitech Illuminated, dog synes jeg det er lidt halv dyrt, er der noget tilsvarende bare til lavere pris.



    Mus bliver nok Logitech OEM RX1500 Hyper Scroll Laser.



    Nogen der har nogle forslag/tilføjelser til det hele? Evt. en anden computer, skærm eller noget helt 3.?


    Ellers nogen forslag til ændringer til computeren, skærm og tastatur/mus?

  • Maskinen kan sagtens trække det som du skal bruge den til, ingen problemer der. du skal dog være obs. på at der sidder en skod PSU i den, den ville jeg skife med det samme selvfølgelig imod en merpris, ellers ser systemet fint ud.


    Ang. skærm og du bruger DVI eller HDMI har intet med billedkvaliteten at gøre, den er nemlig det samme, da begge typer er sendt digitalt fra maskinen, forskellen ligger i at bruger du HDMI får du lyd med over, det gør du ikke ved DVI.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Plambech
    Hvad er det der er skod ved psu'en?


    Som altid, man får hvad man betaler for, den PSU koster ca 300kr ergo må de have sparet nogle steder: LINK


    Energon PSUer er ikke kendt for at være de mest pålidelige PSUer og det er generelt set en god ide at investere i en ordentlig PSU fra starten af.
    Fordi det kan komme til at give dig problemer på sigt med stabiliteten og levetiden af systemet hvis PSUen ikke er god nok.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.