High Settings

  • Har lige fået ny computer. Har købt Fallout 3. Det er vel efterhånden to år gammelt. Hvorfor siger den, når den automatisk skal finde de bedste settings, at min maskine skal køre på high. Når jeg selv vælger very high, køre spillet stadigvæk flydende. Har denne computer:
    Inter-tech kabinet starter1, BL. 500W
    Energon Silent 750W 120mm PSU
    ASUS P7P55D LE LGA1156
    Intel Core i7-870 4*2.93G-HT 8MB 4.8GT/s
    DDR3 Ram 8GB 1333Mhz
    Geforce GTX470 1280MB PCI-E
    Lite-on 24xDVD-RW m/stf sort SATA
    Hitachi/Maxtor 1TB 7200RPM 32MBSATA
    Casecooler 92 Arctic (to stk.)


    Hvorfor mon den kun vælger high, når jeg sagtens kan køre det på de højeste settings? Har I også prøvet det?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Enginen har aldrig været særligt god til at udvælge settings. Den har vist en liste den går ud fra i en .ini fil. Tag det med et gran salt. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • hvis du bruger Vista el. Windows 7 kan det være forklaringen da den har forskellige bugs i de 2 operativ systemer, jeg kørte selv XP da den ud kom og havde aldrig problemer har jeg haft i min Windows 7 har jeg stadig til tider.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Enginen har aldrig været særligt god til at udvælge settings. Den har vist en liste den går ud fra i en .ini fil. Tag det med et gran salt. :)


    Okay :) Jeg håber bare, at min computer kan køre nogen af de lidt nyere spil nogenlunde. Men grafikkortet er jo ikke det største. Skulle nok have valgt GTX80 eller det radeon med 2GB ram, men det er for sent nu. Må bare håbe, at den kan klare et spil som Mass Effect 2 nogenlunde. Men et spil som Deus Ex 3, skal den sikkert helt ned i low for at køre.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvis du bruger Vista el. Windows 7 kan det være forklaringen da den har forskellige bugs i de 2 operativ systemer, jeg kørte selv XP da den ud kom og havde aldrig problemer har jeg haft i min Windows 7 har jeg stadig til tider.


    Okay. Jeg bruger Windows 7. Måske også derfor. Men den er åbenbart ikke så god til at vælge settings.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Lige et andet spørgsmål. Vil gerne prøve at overclocke lidt. Har kun stanardkølere i min maskine. Vil gerne have nogen som er bedre. Hvad kan I anbefale? Og hvor mange kan jeg have i den. Har en standard køler nu foran og bagved mener jeg. Og kan man montere kølere andre steder i kabinettet? Men hvilken køler ville I anbefale til min. Kan se jeg skal gå efter kølere, som kan bruges til 1156 sockets.
    Har fundet denne: http://www.coolerkit.dk/alpenföhn_brocken-p-1304.html?bgsid=8psg9npce2u8tticheph7mioi7 er den god? Og der er nogen med flydende metal i: http://www.coolerkit.dk/danami…psg9npce2u8tticheph7mioi7 , dog lidt dyr, men det er uden blæser i. Kan den anbefales?Hvad synes I om dem? Har også hørt godt om den, som hedder Cooler Master V8. Der er mange lidt dyre kølere på denne sidehttp://www.coolerkit.dk/cpu_kølere_intel_socket_1156-c-31_442.html?bgsid=8psg9npce2u8tticheph7mioi7 Hvad anbefaler I?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

    Rettet en gang, sidst af ThomasB84 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84


    Okay. Jeg bruger Windows 7. Måske også derfor. Men den er åbenbart ikke så god til at vælge settings.


    bruger du x86 el. x64? (32bit el. 64bit)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    bruger du x86 el. x64? (32bit el. 64bit)


    Bruger 64bit

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Det gfx skal sq nok kunne klare sig ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det gfx skal sq nok kunne klare sig ;)


    tror heller ik det er et problem med GTX470 :razz:


    har selv GOTY af Fallout 3 på min Windows Ultimate x86 og har ik de store problemer mere, har så os, gjort så jeg ik bruger Live og alt det der ting da jeg har oplevet det kan gi problemer af og til.

  • Ved i, ud fra mit første indlæg, hvor jeg skriver hvilken computer jeg har, om disse tre kølere kan være i den? Den ene er meget stor. Vejer 900g, men der står, at hvis man kombinere disse tre blæsere får man en virkelig god køling:
    http://www.coolerkit.dk/noctua_nh_d14-p-1369.html
    http://www.coolerkit.dk/noctua…4_flx___140mm-p-1351.html
    http://www.coolerkit.dk/noctua…2_1300___120mm-p-908.html

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Det tror jeg ikke da dit kabinet "kun" er 176mm. bredt og køleren er 160mm høj.


    dertil skal du lægge stand offs + motherboard + sokkel. måtte lave hul i siden på mit gamle kabinet for at få plads til så stor en køler, men det kan lade sig gøre ;-)


    ville tage en Corsair H50....fylder intet og gør et meget bedre job.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    Det tror jeg ikke da dit kabinet "kun" er 176mm. bredt og køleren er 160mm høj.


    dertil skal du lægge stand offs + motherboard + sokkel. måtte lave hul i siden på mit gamle kabinet for at få plads til så stor en køler, men det kan lade sig gøre ;-)


    ville tage en Corsair H50....fylder intet og gør et meget bedre job.


    Okay. Tak for tådet. Det er godtnok en cpu-køler ikke? Kan du så foreslå to blæsere som suplere den godt?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Jeg har aldrig rigtig forstået det med vandkøling. Vil den Corsair H50 virke bedre end de standard kølere, som jeg har i min pc nu? Og er Corsair H50 en vandkøler? Der står, der er væske i den.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

    Rettet en gang, sidst af ThomasB84 ().

  • den skal jo kun køler cpu'en, så ville lade de andre sidde. H50 er jo et lukket system så den virker som en luft køler, man montere bare køleren i kabinetet og pumpen på CPU'en, sætter stikket i motherboardet og starter pc'en......Husk kølepasta ;-)


    Der følger alt med til H50 så ingen ekstra blæsere er nødvendige, men check lige for en sikkerheds skyld at du har plads til en 120mm blæser i kabinettet.


    Ellers kunne Coolermaster TX3 jo også være et godt bud. Billig og med 92mm blæser.


    Med mindre du skal overclocke helt vildt, kunne den sagtens klare opgaven.

  • Hvordan ser jeg det? Er det ikke på bundkortet den skal sættes fast? Træls at købe den, og jeg ikke har plads.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Okay tak. Hvis du så lige skulle anbefale to blæsere, som er bedre end dem jeg har Casecooler 92 Arctic (to stk.), er der så nogen, som giver en bedre ydelse? Gad bare godt at vide, om den passer. Der står den passer til 1156. Så den passer vel på mit bundkort. Gør den ikke? I kan se bundkortet i starten. Men ved ikke med kabinettet. Nogen der kender det kabinet jeg har?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

    Rettet 2 gange, sidst af ThomasB84 ().

  • ville beholde dem du har. din kasse kommer til at lyde som en jetjager hvis du smider nogle i der virkelig flytter luft. Hvis du vil ha bedre airflow ville jeg købe et antec 300, og så smide nogle ekstra 120mm blæsere i, det er et ret prisbilligt kabinet.


    EDIT: tror du skal tage den tx3, den skal nok gøre et godt stykke arbejde.....