Problemer med opsætning af Sonos System - BR 100 og S5

  • Hejsa,


    Jeg har købt en Sonos BR 100 (Briges) og S5 (aktiv højtaler). Opsætningen burde være meget simpel, men drille desværre alligevel.


    Jeg har opsat BR100 med kabel fra min router (TDC boks) og jeg kan også se både den og S5 på netværket.


    Problemet er at jeg ikke kan tilslutte min Ipod-touch eller HTC Desire (Andriod app) eller min bærbar trådløst. Den kan ikke finde enhederne. Hvis jeg sætter min bærbar sammen med BR100 via kabel, så kører det uden problemer og jeg har opsat mapper med musik osv. Det virker også når jeg tager kablet ud igen, og kører det trådløst fra den bærbar, MEN kun til jeg lukker programmet ned. Når jeg starter op igen, så kan den IGEN ikke finde enhederne, og skal have kabelstart (faktisk som at eje en gammel bil). Hverken Ipon eller Desire kan finde enhederne, selv når den bærbar har fået starthjælp, og kan køre det trådløst.


    Jeg har kigget i opsætningen på Sonos, for at se om den mangler information omkring kode til mit netværk, men kan ikke finde nogle steder hvor dette kan gives.


    Nogen som har oplevet noget tilsvarende, eller som mener har et løsningsforslag, vil jeg blive superglag :o)


    På forhånd tak!

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • Bridgen skal sættes til dit netværk kablet (der skal mindst være én sonos enhed tilsluttet via kabel).


    Det trådløse netværk SONOS benytter er IKKE dit netværk men dens eget - det er netop en af de smarte features, idet det derved ikke belaster din almindelige båndbredde.


    /ask

  • Hej igen,


    Brige'en er tilsluttet mit netværk med kabel.


    /Lars

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • du kan få en sonos controller app på apple app store som koster gratis, det kan være at den kan hjælpe dig lidt fremad...


    tjekker lige android siden af sagen...


    update: Andronos er en sonos controller til android telefoner.
    http://androidforum.dk/2010/01/13/andronos/ har stregkode og det hele


    så prøv først med disse apps, det kan være at de tilføjer lidt småting der hjælper dine telefoner med at snakke sammen med sonos'en ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Hejsa,


    Tak for input, men det er også forsøgt.


    Andre gode tips.


    Jeg er ved at blive desperat.


    /lars

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • Efter 2 lange chatsessioner med Sonos teknikere fra USA, hvor de til sidst loggede direkte på min PC'er, men måtte opgive at løse problemet.


    2 uger senere er der nu kommet en opdatering til Sonos, og herefter fungere det. (har de mon fundet et lille generelt problem??)


    Blot hvis andre har haft samme problem, så kan det måske løses ved at opdatere Sonos software, og prøve igen.


    Og hvor er det nice når det virker!!!

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo