PSU+ Erfaringer med BJ-TRADING!

  • Hey Gutter.
    Her om en uges tid skal jeg bestille mig en computer - og skal prøve at samle selv for første gang
    Men lige med hensyn til psu er jeg sku lidt i tvivl. Her er setuppet: :crazyeyes:


    Mobo: ASUS P7P55D LE
    Kabi: Cooler Master HAF 922
    Cpu: Core i5 I5-760 8 MB (Intel Boxed)
    Køling: Corsair Hydro Series H50
    Ram: Corsair XMS3 2 x 2 GB
    GFX: Sapphire RADEON HD 5850
    HDD: WD Caviar Black 500 GB
    Drev: Samsung SH-D162D
    Psu: Har kigget lidt på denne 700 watt udgave af OCZ ModXStream Pro - Men kan mindre gøre det hvis jeg for fremtiden at få 2x hd 5850 i crossfire? :P


    Er der andre mærker som er rigtig gode? Ved godt at psuen er grundlag for en stabil pc, men gider ikke rigtigt smide for meget efter den
    Udover det hvordan er jeres erfaringer med BJ-TRADING - Overvejer at bestille alt der fra da det er en rimelig pris - gider absolut ikke getmore lige nu *G* :D


    På Forhånd Tak! :roller:

  • Har lige hørt fra en på HWT at en af hans mate også havde købt en corsair psu hvor han kørte 2x gtx 460 i SLI uden problemer - det var en corsair tx650watt. Ville det være nok til at køre 2x hd5850 uden problemer? :) Og hvad betyder ordet 'modulær' i den sammenhæng?


    Mvh


    Martin

  • modulær vil sige at de fleste af ledningerne ikke sidder fast til selve psu'en men skal klikkes på, en smart måde at skabe mindre rod i maskinen og bedre airflow på :)


    læs fx denne test også ved du hva modulær er


    jeg ville gå efter den modulære så du slipper for alt lednings rodet :)



    BJ-Trading har jeg også handlet ved flere gange og det har fungeret fint alle gange :)

  • Det er fuldstændig lige meget om du vælger en af følgende producenter, de kan alle levere varen.


    Antec, Cosair,Cougar, Thermaltake, Silverstone, OCZ, hiper, Enermax,XFX


    Og så har jeg garanteret glemt et par stykker i farten. Vælger du en PSU fra en af dem, så får du noget som kan yde det, som det skal, så er det kun op til dig og din pengepung.


    Silverstone laver rigtig gode PSU'er, som normalt har en voldsom 12 volts linie(ampere), og kan levere strøm nok til en mindre provinsby(overdrivelse fremmer forståelsen :crazyeyes:).


    Som du selv er inde på, så skal din PSU være stabil, for at resten af systemet osse er det, så pøllerne væk fra Energon og LC power, det er noget rigtig skrammel og hører ikke hjemme i en gamer pc, de kan lige gå an til en kontor pc.


    Find du dig en fin PSU på omkring de 7-750watt, med en god ydelse på 12 volts linien, så får du et rigtigt stabilt system. Du skal stadigvæk regne med at en PSU yder allerbedst ved ca. 80% belastning og så kan du gå ind og se på


    http://www.80plus.org/manu/psu/psu_join.aspx


    De producenter som får deres PSU'er bedømt og målt igennem der, vil virkelig noget med deres produkter, det er ikke bare for sjov. du kan finde ud af hvilken producent og hvor effektiv en vare de laver, og du kan se hvilke modeller som yder bedst i forhold til havd du havde tænkt dig at smide efter et sådant stykke elektronik.


    Det betyder i for sig ingenting om din nye PSU er for stor, du bruger ikke mere strøm end det som systemet trækker, men går du meget tæt på grænsen, så kan du ende i at den skal skiftes ved fremtidige opgraderinger. Sørg du for at du har omkring 100-150 watt i overskud hele tiden, så ender det ikke helt galt for dig.


    Du kan taste dit fremtidige system ind her og se


    http://www.antec.outervision.com/


    En anden side, som altid er værd at kigge på, når man snakker PSU er jonnyguru, der bliver de måle og vejet, som på ingen andre sites


    http://www.jonnyguru.com/modul…op=Review_Cat&recatnum=13



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Hey Ebo - Mange tak for svaret.


    Jeg kiggede lidt på OCZ's ModXstream 600 watt - Jeg har læst i anmeldelser at den yder 700 watt. Og en fra hwt.dk (Shutdown) kører 600 watt udgaven med 2x HD5850 @ 1000 mhz en 965 BE @ 4 ghz - en masse blæsere, 3 HDD's og 2 drev - og den kører uden problemer eller nogen form for coilwhine. Han siger så også at den yder 700 og det er jo rart - udover det er den modulær hvilket gør det hele lidt mere overskueligt - så hvad siger du ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martintosti
    Hey Ebo - Mange tak for svaret.


    Jeg kiggede lidt på OCZ's ModXstream 600 watt - Jeg har læst i anmeldelser at den yder 700 watt. Og en fra hwt.dk (Shutdown) kører 600 watt udgaven med 2x HD5850 @ 1000 mhz en 965 BE @ 4 ghz - en masse blæsere, 3 HDD's og 2 drev - og den kører uden problemer eller nogen form for coilwhine. Han siger så også at den yder 700 og det er jo rart - udover det er den modulær hvilket gør det hele lidt mere overskueligt - så hvad siger du ?


    Jeg har osse kun hørt godt om OCZ's PSU'er, so go for it :9xo.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej Sam!


    Jamen så tror jeg det bliver det - og da den har en meget rimelig pris valgte jeg at smide 6 gb ram ( samme udgave) istedet for 4 - Er det det rigtige sted at bruge de 400 kr ekstra jeg har - eller er der andre steder hvor du ville smide lidt ekstra efter det? :)