North Bridge for varm?

  • Jeg har fåed samlet mig et nyt system og det er desvære ikke helt som det skal være


    Det bliver meget varmt, meget hurtigt



    specs er


    i7 930 cpu
    Asus rampage II extreme mb
    6gb ddr3 12600 ram
    Geforce 8800 gt 1gb gfx
    Thermaltake dh202 kabinet
    500w Psu



    Når systemet bare står i windows ligger temps på følgene



    Cpu 45-50c
    Gfx 60-65c
    Northbridge 65-70c
    Southbridge 55-65c



    Alle settings står som standard i bios, ingen OC




    Når jeg starter et spil så springer specielt GFX temp op en del og ligger mellem 75-85c




    hvad har jeg f*cked op og hvordan kan jeg få temps ned ?

  • Gfx temps lyder ikke voldsomme umiddelbart, ved dog ikke hvor godt dit kabinet køler? Hvad måler du med?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • Måler med Everest Ultimate


    Der er ikke volsomt mange blæsere i mit kabinet men flyttede en så den blæser direkte på northbridge og det fik dens temp ned en del så nu ligger den omkring de 60-65

  • Sweet_Dane den slags indlæg er ikke hjælpfulde, hvis du ikek har noget fornuftigt at sige så lad vær med at skrive.

  • Du må ellers indrømme at han har en pointe. Dit airflow og temperaturer kommer til at lide i et kabinet af den størrelse. Og så må du jo gøre hvad du kan med de blæserslots der nu engang er eller gå over til noget ekstern vandkøling. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Han har dog fat i at synderen kan have med airflowet at gøre. Er alle blæsere rene og kører de optimalt?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Og ikke mindst, er der ryttet godt op i kabinettet? Det gælder om at skabe så lidt tubulens som muligt da dette ødelægger airflow rigtigt meget.


    Vender alle blæsere så de blæser den "naturlige vej"? Hvis ikke kan en blæse der vender forkert faktisk ødelægge mere end den gavner.


    /ask

  • Det var skam for at være hjælpsom :-)


    Og logisk at man får et varmeproblem hvis man lukker de varme producerende enheder inde......


    Hans hardware fejler sandsynligvis ikke noget, de er bare ikke lavet til at sidde i et mediecenter kabinet.... så jeg syntes egentligt at det er et udemærket råd at skifte det.

  • Står computeren så den har luft for, bag og på siderne?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H