Anbefaling af trådløst netværkskort

  • Hej


    Jeg ville hører om der er nogle herinde som kan anbefale et godt trådløst netværks kort som har windows 64-bit driver? det er lige meget om det er USB eller PCI


    Håber i kan hjælpe :D



    Mvh
    Michael

  • Du skal så også lige være obs. på at USB ikke kan trække alverdens internet. Min lokale "TDC nævnte" ihvertfald i sin tid at deres kabelmodem slet ikke kunne trække de 10Mbit som vi har derhjemme igennem USB kabel, så ... mileage may wary? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Du skal så også lige være obs. på at USB ikke kan trække alverdens internet. Min lokale "TDC nævnte" ihvertfald i sin tid at deres kabelmodem slet ikke kunne trække de 10Mbit som vi har derhjemme igennem USB kabel, så ... mileage may wary? :)


    mener at normal usb net er 30mbps men om det er total el. hva det er ved jeg ik, ka huske de først Esenet (bynet) Motorola modem'er som kom, havde direkte usb til slutning og der skrev Windows XP 30mbps på, og så har YouSee/TDC opkøbt det så de anbefalder deres NetGear routere istedet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    Hvilken router/accesspoint har du, da det jo ikke er helt ligemeget.......?


    vil sige uanset om hans router har Wireless-B/G og ik N så kan han ligeså godt tage et wireless ethernet kort som har Wireless-N så han ka få bedre hastighed på netværket uanset hvad.


    ved jeg selv på cable om jeg så kun køre 100mbit i min router kan jeg stadig mærke forskel på mit net når jeg køre med 100mbit el. 1GBiT ethernet kort.

  • Det må da være fordi at komponenter er bedre i dit 1000Mbps kort, for det skruer selv ned på 100Mbps hvis der ikke er højere. Prøv at slå Jumbo Frames til på alle dine PC'er og se farten tage endnu et hop opaf. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Min router er en trådløs router fra Cisco.


    Har et trådløst kort i min computer, der det virker ikke som om at det kan anbejde sammen med Windows 7, da signal styrken i windows 7 viser rimelig forbindelse, men den software som følgede med kort siger der er 100% signal.


    Mit trådløse netværks kort er et: Trendnet TEW-623PI

  • Signal styrke skal man altid tage med et gram salt, fordi det typisk kun viser hvordan signalet er for den at modtage, ikke om signalet fra det trådløse netkort nu også kan nå den trådløse router.


    Man kan jo sagtens have det sygeste Accesspoint der kan sende trådløst 500m, men hvis netkortet i din pc ikke kan sende længere end 100m, så er det jo lige meget. (tal er bare noget jeg har fundet på, det skal bare tages som et eksempel).


    Derfor er det eb rigtigt god ide når man køber et netkort til ens PC at man også får sig en antenne på en ledning, sådan at man kan "pejle" sig til et godt signal.


    Det er naturligvis heller ikke de bedste vilkår for radiosignaler at skulle sendes fra bagsiden af en metal kasse ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • En anden ting er i øvrigt at det kan være en ide at benytte reference driveren fra Ralink i stedet for trendnets.


    Den kan hentes fra Ralinks hjemmeside: LINK


    Det burde være den der hedder :
    PCI/mPCI/CB (RT2860 /RT2760 /RT2890 /RT2790 /RT306X /RT309X /RT35X2)
    Husk naturligvis at fjerne driveren fra trendnet før du installerer den nye.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.