1920x1080 virker ikke via Docking Station?

  • Jeg kommer lige med et spørgsmål fra en kammerat. Han har en Sony Vaio bærbar med tilhørende USB Docking Station. Dertil har han en 24" monitor som kan køre 1920x1080 (er testet på andre maskiner), men hvis denne sættes i docken vha. DVI-porten, så vil den pludselig ikke over 1680x1050. Bærbaren selv understøtter også 1920x1080 og kører denne opløsning til dagligt på dens egen skærm.


    Er det docken der sætter begræsningen eller skal der tweakes nogle indstillinger? Den har et GT330M grafikkort.

  • Jeg kunne godt forestille mig at der sidder noget logik i den docking station, der begrænser opløsningen.
    Den skal jo tage en all purpose connector og splitte ud i forskellige signaler, så der sidder sikkert noget logik der konverterer det.


    Men den bedste måde at finde ud af det på er nok at se på den docks specs.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    ...men hvis denne sættes i docken vha. DVI-porten, så vil den pludselig ikke over 1680x1050.


    Nej det er vist ikke dér at det fejler Overgaard. :9xo


    Tror sgu også at RTM har ramt hammeren på sømmet. Har du checket docken's specs? Hvis den ikke vil køre 1600+ så er den ikke længere. Hvorfor sætter du/han den ikke bare direkte til fra den bærbare og i skærmen? Eller låser docken tilslutningerne? (VGA?)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Sagde du ikke at det var en USB dock? Med mindre det er USB3.0, tror jeg ikke du skal satse på du kan køre HD gennem - slet ikke sammen med andre signaler.!


    Næh det var også lidt det min tanke var. Synes også umiddelbart det lyder af meget at sluge for en stakkels USB-port. :)


    Jeg har nu fået det præcise modelnavn og ganske korrekt så er der maximal understøttelse for 1600x1200.