Bærbar PC = Helt død.

  • Hej. Her til aften havde kæresten siddet lidt med bærbaren da den pludselig gav et lille puf og gik ud. Nu kan vi ikke tænde den, den er helt død og der kommer heller ikke lys eller noget i den når vi sætter laderen til.


    Jeg har skildt den ad for at få harddisken ud da vi skulle have fat i data, og da reklamationsretten er udløbet på den, vil jeg jo prøve om det er noget man kan være heldig at kunne ordne selv. Hvad skal jeg kigge efter? Der er ikke noget der ser brændt ud eller lugter, kan det være en lille kondensator et sted ?? CPUen måske?

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Det kan være rigtigt mange ting, men jeg ville starte med at rense den for støv og så ellers forsøge at boote computeren op uden at batteriet sidder i.


    Dvs. fjern batteri, tilslut oplader og tænd computer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Et puf og en røgsky plejer som ikke at være sundheds tegn.


    Så chancen for at du for gang i den igen er meget lille.


    Det er sikkert en kondesator eller noget i den stil på bundkortet der er brændt over omkring cpu socketten.


    Enten det eller så er det omkring grafikkortet den er gal.

  • Ja, tror nu ikke der kom røg men den gav vidst et lille puf, men den hverken lugter eller ser brændt ud..

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.