Problemer med et ati X1950 pro

  • Hej forum.


    Mit gamle grafikkort et nVidia 6800 GT brændte af her for 5 mdr siden og købte derfor et, billigt og brugt, ati sapphire x1950 pro (agp), som erstatning i min gamle computer.


    Jeg har desuden et andet endnu ældre ati som virker, men bare ikke til spil, kun internet ;-)


    Men problemet med x1950 kortet er, at når jeg har installeret driveren og genstarter, så kan computreren ikke starte igen. Jeg kan høre at x1950's køler køre på fuld styrke og det burde den jo ikke.


    Jeg har sat strømstik til kortet fra psu'en og den er på 550 watt.


    Og jeg er helt sikker på, at det er den rigtige driver. Her hentet den sidste nye fra sapphire hjemmeside.


    Er grafikkorten deffekt ? Det kan jo godt køre når driveren ikke er installeret.



    Håber nogen kan hjælpe. Hvis der er en der ligger inde med et brugt agp kort svarende til nVidia 6800 eller hurtigere kunne jeg godt være interesseret. Så kan jeg måske spille star craft 2 i laveste opløsning...



    Mvh
    Kasper

  • Hvis det er den samme installation af windows, hvor du bare har installeret det nye kort, så kunne det være en ide at køre en drivercleaner eller evt. at reinstallere windows.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja der er den gamle version af xp, men hvilken driver cleaner vil I anbefale ?


    Jeg bruger kaspersky til at rydde op på computeren, men den kan jo ikke fjerne gamle rester af drivere.



    Men jeg vil prøve en drivercleaner, men gider ikke geninstallere xp, så må jeg vente de 2½ måned til at jeg bygger en ny comp.

  • AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.