GTX 460 VS HD5850?

  • Hey Gutter!


    Kunne godt tænke mig at høre personlige meninger om overstående kort, sat op mod hinanden.
    Jeg skal til at samle selv, og overvejer derfor hvilket af disse kort der skal smides i min maskine.


    Det bliver en i5-760 processer
    Nogle stære 1600 mhz ram osv.


    Hvad ville performe bedst? Jeg har set nogle test med GTX 460 SLI mod HD5850 CrossfireX
    Dette er et eksempel bare med HD5870 Kort hvor 2 x 460'ere Generelt giver mest bang for the buck hvis i spørger mig!


    http://enthusiast.hardocp.com/…sli_vs_radeon_hd_5870_cfx


    Hvis jeg siger at jeg regner med at smide 1 kort i fra start og derefter upgrade med et til af samme kort. Hvad ville i så vælge, Jeg tænker ikke så meget prismæssigt, men mest mht. ydelsen.


    Jeg vil meget gerne høre jeres personlige meninger, og hvis i har nogle test der viser noget andet må i skam gerne linke =)


    Mvh


    Tosti :D

  • Jeg vil selv vælge et GTX 460 :) de er VILDT billige ;)
    Men hvis du vil have et bedere kort, og måske kan finde lidt ekstra penge i lommen, så ville jeg købe et GTX 480 :)
    Har selv et, og det ÆDER bare alt :)

  • HD 5850 er en tand bedre end GTX 460, men personligt vil jeg vælge GTX 460 da det er det bedste kort på markedet med hensyn til pris/performance. Også kaldet bang for buck:)


    GTX 460 har vist at være mere stabilt når man overclocker grundet den nye GF 104 chip som også er køligere.


    Men hvis du kan vente lidt, så udkommer ATI's 6xxx serie her sidst på året.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frogh
    Jeg vil selv vælge et GTX 460 :) de er VILDT billige ;)
    Men hvis du vil have et bedere kort, og måske kan finde lidt ekstra penge i lommen, så ville jeg købe et GTX 480 :)
    Har selv et, og det ÆDER bare alt :)


    :pokey: Hvis du skal spare sammen og vente, så hellere vente på ATI's 6xxx serie som udkommer "snart".. Spild af penge at investere i et GTX 480. Det kan godt være at det er godt performance mæssigt, men det udgiver utrolig meget varme, og kræver store mængder strøm.


    Btw, hvad skal man bruge sådan et kort til? kan godt forstå hvis man vil spille med max opløsning og max settings på 3 skærme i 3D, så skal man have sådan et kort, men ca 3.100 for et grafikkort er måske lige i overkanten...

  • Hey og tak for svarene.


    Hvad så med hensyn til et GTX 470 mod et HD5850?
    Jeg skal ud og købe computer om et par uger så får nok ikke glæden af atis 6xxx Serie :)
    Men en upgrade er altid muligt.


    Har i set den test jeg linkede til?


    Sys det lyder sindsygt hvis GTX 460 i SLI yder bedre end 5870 i Crossfire ;o


    Mvh


    Martin

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martintosti
    ...Sys det lyder sindsygt hvis GTX 460 i SLI yder bedre end 5870 i Crossfire ;o


    Mvh


    Martin


    Det gør det heller ikke. 2x 460 yder bedre end 2x 5850:9xo

  • Må sige det er meget blandet.


    Men så lige en anmeldelse fra en Toms hardware hvor HD5850 yder generelt bedre, de vinder i 6/7 spil.... :)


    Hvad så er det værd at købe et 470 istedet for et HD5850? nu da den nye 104 chip er kommet? :)

  • hvis du har planer om at game bla. Mafia 2 og andre games som bruger PhysX vil jeg helt klart vælge et GTX460 1GB evt et mere til SLi så du får alle PhysX effekter, plus at Cuda kan du bruge til dvs ting som video decoding og convetering ^^


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Martintosti
    Må sige det er meget blandet.


    Men så lige en anmeldelse fra en Toms hardware hvor HD5850 yder generelt bedre, de vinder i 6/7 spil.... :)


    Hvad så er det værd at købe et 470 istedet for et HD5850? nu da den nye 104 chip er kommet? :)


    GTX470 køre stadig på den gamle GF100 chip hvor GTX460 er den eneste lige pt. som er bygget på den nye GF104 gpu.

  • Nvidias kort skallerer virkelig godt i SLI (i opløsninger over 19xx*1xxx) og GTX460 er godt til prisen samt en forrygende partner til et SLI-enabled bundkort.


    Hvis dit bundkort kan klare SLI, så ville jeg tage et GTX460 nu og et igen senere. Hvis ikke, så ville jeg tage et HD5850 nu, som yder en del bedre end et enkelt GTX460, men må se sig slået grumt af to.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H