Ingen billede - GFX dødt?

  • Hey


    Er ved at fixe en computer og tror grafikkortet er dødt.. Det er et 4870x2.. Der er ingen billede på computeren og bytter jeg grafikkortet om med det jeg har i min egen så giver min pc pludselig ingen billede, men det gør den anden PC. Så fejlen følger grafikkortet


    Strøm er selvf. sat til. Og hvis jeg ikke sætter strøm til lyser der to dioder på kortet og bundkortet bipper.


    Mit spørgsmål går vel egentlig på om man på nogen måde kan gøre noget ved sådan et grafikkort for at redde det?


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Prøv at reboote tryk f5 / f8 og vælg vga visning, så skulde den gerne starte.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    Prøv at reboote tryk f5 / f8 og vælg vga visning, så skulde den gerne starte.


    Det tror jeg bliver svært hvis han ikke kan få billede på :P
    Har du et andet gfx du kan teste med?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Det tror jeg bliver svært hvis han ikke kan få billede på :P
    Har du et andet gfx du kan teste med?


    Jaa som sagt har jeg prøvet at bytte grafik kortet ud med et andet også virker pc'en.. også har jeg sat det gfx der ikke virker over i en pc der ellers virker også er der ikke billede på den :/

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Hvis ellers du har PSU power nok til at føde den, så er der da noget helt galt med kortet.


    Du kunne evt. prøve ovntricket og se om det kan give liv i kortet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ovntricket? Du mener da ikke seriøst at han skal smide kortet i ovnen?? Den slags har slået mere end nok Xbox'e ihjæl over årenes løb :baby:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Så kunne man også smide en drømmekage i ovnen ved samme lejlighed, så er det da ikke spild af tid, hvis kortet stadig ikke virker bagefter :P


    Sorry for :offtopic:

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ovntricket? Du mener da ikke seriøst at han skal smide kortet i ovnen?? Den slags har slået mere end nok Xbox'e ihjæl over årenes løb :baby:


    Jo sørme jo, jeg har da fået liv i flere kort, som har opført sig fuldstændig vandvittigt og fået dem til at køre normalt igen. Mener det var på extremesystems engang, så vil jeg sgu prøve det med mit gamle 9700pro og kortet virkede fint bagefter. Jeg har osse gjort det ved en af kammiernes gamle Nvidiakort og det rettede osse op på sagerne, så det virkede igen.


    Af med køleren og forvarm ovnen til 200 grader, ind med kortet i 5-8 minutter, husk lige at vende det rigtigt så ram ikke falder af, ud igen og lad det afkøle, så ellers i maskinen og test.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Sorry for det sene svar..


    Well det lyder som en mulighed jeg er villig til at prøve.. Det kan jo ikke gå værre end det allerede er :))


    Men Sam, hvordan vendes kortet korrekt? Der sidder jo sådan set komponenter på begge sider af kortet jo så skal jeg jo nok stille det på langs..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Ved det er en gammel tråd men synes lige den fortjente en update.


    Jeg har først lige nu fået prøvet tricket med at smide grafikkortet i ovnen på 200 grader i 5 min .. Jeg må indrømme at jeg ikke troede på det ville løse problemet så fik det simpelthen ikke prøvet, men fandt så lige kortet frem igen igår og tænkte det var et forsøg værd. Har siden dette topic blev lavet prøvet kortet i maskinen nok 3 gange løbende de sidste måneder og det har selvf. ikke virket.


    Men igår kom det så en tur i ovnen... Og nu virker kortet fanme !


    Jeg har kørt Furmark og spillet på kortet hele igår aftes og det har bare kørt som smurt.. ;)


    Så dette trick kan jeg anbefale hvis man nu har et kort som er helt dødt :)


    Ebo - Tusind tak for det gode, men ret så mystiske tip! :D


    Jeg tænker dog stadig hvordan dette kan fixe et kort, men den bedste løsning jeg kan komme på er at det må varme lodningerne op, så hvis der har været gået en så smelter tingene sammen igen eller ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • så det vil sige hvis jeg har et kort jeg ikke kan få gang i så kan jeg bare smide det i en 200 grader forvarmet ovn? :crazyeyes:
    og hvordan skal kortet vende?


    sorry for :offtopic:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madan
    så det vil sige hvis jeg har et kort jeg ikke kan få gang i så kan jeg bare smide det i en 200 grader forvarmet ovn? :crazyeyes:
    og hvordan skal kortet vende?


    sorry for :offtopic:


    Som allerde sagt ikke på hovedet så ram chipsene kan falde af.


    Grunden til at man bruger ovn tricket er hvis der er opstået en dårlig lodning et sted på grafikkort så kan man bruge ovnen til at smelte alle lodningerne igen og når man så tager kortet ud igen køler det af og danner en god kontant igen :)