trådløs router

  • min familie har to computere, den ene er for mig og den anden er til min mor. Jeg vil gerne købe en router. jeg finder en sådan her ud: http://www.tinydeal.com/router-px425q-cnp8228-p-9009.html
    det er trådløst, så det er bekvemt. det støtter hjemmet eller mindre kontornetværk med overlegen overførselshastighed og ydeevne og enestående trådløs rækkevidde. Jeg har brug for din faglige rådgivning, kan du hjælpe mig? Tak

  • jeg ville nok finde en lidt mere opdateret udgave, hvis man kan sige det sådan, den du har fundet køre "kun" 54 Mbps og er kun g netværk...


    jeg har lige skiftet mine forældres gamle SMC Router ud ,som havde nogle lunde samme specs som den du hiver frem, med en ny D-Link Router ,de bruger ikk nettet til meget andet end mail osv, men der kom alligevel en del mere skub i bare på grund af router skift...


    også det jo ikk den dyreste router i verden...

  • men dit råd er en smule dyrt, jeg ønsker at købe en router, der har en høj værdi for pengene, jeg så måske vil købe Tinydeal

  • Først og fremmest er der stor forskel på de routere der bliver nævnt.


    Den router som OP(Cassandre) har nævnt har et ADSL modem indbygget, derfor kan den heller ikke direkte sammenlignes med en dir-600, som ikke har et ADSL modem, men spørgsmålet er vel om OP overhovedet har brug for en router med et ADSL modem?


    De fleste har ikke behov for en router med et ADSL modem indbygget, men et præcist svar afhænger af hvilken internet udbyder OP har.


    Uanset hvad så skal OP regne med at hvis han køber en router uden for EU så kommer der told og moms oveni, så er den ikke helt lige så billig som det ser ud umiddelbart.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cassandre
    men dit råd er en smule dyrt, jeg ønsker at købe en router, der har en høj værdi for pengene, jeg så måske vil købe Tinydeal


    Er 227 kr. for en router dyrt ?
    Sådan som prisudviklingen har været, er det en foræring. Jeg bruger en router til 6-700 kr. Den har også 2 usb-stik, så der kan sættes en printer på og en usb-harddisk. Herved får man et system som er med netværksprinter, NAS, ftp-server, download agent (uden pc). Jeg husker, at jeg gav 2400 kr. for min første zyxel router, sidst i 90'erne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cassandre
    min familie har to computere, den ene er for mig og den anden er til min mor. Jeg vil gerne købe en router. jeg finder en sådan her ud: http://www.tinydeal.com/router-px425q-cnp8228-p-9009.html
    det er trådløst, så det er bekvemt. det støtter hjemmet eller mindre kontornetværk med overlegen overførselshastighed og ydeevne og enestående trådløs rækkevidde. Jeg har brug for din faglige rådgivning, kan du hjælpe mig? Tak


    Ville jeg nok tage med et gran salt...
    Hvilken internetudbyder har I?

  • havde ikk lige set den havde ADSL indbygget :)


    men skulle det være rent router valg ville der ikk væren nogen tvivl om at D-linken er et absolut fund til pengene da den virkelig levere varen rigtig godt og er en god sjat hurtigere end den Cassandra selv har fundet...




    men ja skal du bruge en router med ADSL og hvilken udbyder har du ??


    de fleste udbydere smider en OK router ud til deres kunder for en rimelig penge...