Laptop freeze, efterfulgt af grøn skærm

  • Hey tweakers!


    I have a little problem, and I hope you can help me solve it..


    Jeg ejer en Zepto Znote 6224W, som er 2½ år gammel. Jeg har ikke brugt den til gaming i noget tid, men blev inviteret til LAN for første gang i et par år her for en uges tid siden, og installerede derfor spil på den igen. (Bl.a. Team Fortress 2, CoD: World at War og Starcraft 2 på guest-pass)


    Jeg løb så ind i det samme problem i alle tre spil. Jeg prøvede en hurtig runde i TF2 mod bots, hvori computeren fryser efter ca. 5-6 minutter. Og den fryser ikke bare, det bliver hurtigt efterfulgt af, at skærmen får en tiltagende grøn nuance indtil skærmen er helt grøn? Det samme skete når der var for mange skud/eksposioner i CoD:WaW og med bare få units på skærmen i Starcraft 2.


    Jeg har aldrig før hørt om nogen der siger, at deres skærm bliver grøn? Jeg prøvede at rense min bærbar i dag, og der var da støv i grafikkortblæseren. Men efter nogle missioner i Starcraft skete det samme igen.


    Det er ikke fordi computeren ikke kan køre spillene. Der er 4GB DDR2-ram, 512MB GeForce 8600M og Intel dual core processor. Den bør kunne køre alle spillene, om end på lave settings..


    Er der nogen der har et forslag til løsning? Mange, mange tak på forhånd! :clap:

  • Prøv lige at hæve maskinen lidt op, så den får adgang til mere luft, kunne sagtens være et varmeproblem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det har jeg prøvet.


    Jeg har endda prøvet at gøre det efter en helt nats nedkøling, men det sker alligevel.


    Jeg har lige brugt CPUID til at måle computerens temperaturer her fra morgenen af. Her er et screenshot af målingerne:


    http://4.bp.blogspot.com/_fQvp…s1600/Comp+hj%C3%A6lp.png


    Jeg går ud fra, at de ikke skal være så høje? Jeg er sikker på, at jeg rensede skidtet. Blæste i blæseren selv, og ind på blæseren fra hullerne i siden af maskinen. (Snakker om GPU'en, tror jeg) Hvad har jeg glemt? Evt. en heat sink, men hvor finder jeg den? :crazyeyes: