router i bride og portforward

  • Jeg står og skal igang med noget portforwarding til min PS3, og i den anledning kan jeg ligeså godt få ordentlig står på mit netværk.
    Jeg har fullrate som udbyder og har derfor en ZyXEL Prestige 2602R-61. som skal sidde på inden min trådløse router. Og en af de to skal så køre i bridge mode.


    Men hvilken af de to ville det være smartest at køre i bridge?
    Umiddelbart tænker jeg at det smarteste er at fullrates router sættes i bridge mode, således at det hele styre via min egen. (airport extreme)
    Men er der nogen faste regler om det er første eller sidste led der skal bridge?


    På forhånd tak

  • Hvis du bare slukker DHCP i din egen router og tilslutter denne via LAN porten til din Zyxel så vil den slet ikke fungere som router længere men kun som Acces Point. Dette vil være klart det nemmeste at styre (hvis du da har adgang til admin-delen af din Zyxel.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvis du bare slukker DHCP i din egen router og tilslutter denne via LAN porten til din Zyxel så vil den slet ikke fungere som router længere men kun som Acces Point. Dette vil være klart det nemmeste at styre (hvis du da har adgang til admin-delen af din Zyxel.


    /ask


    Det har jeg. Jeg kan bare godt lide tanken om det hele er samlet i airport. Men på den anden side er det også rart at det trådløse er adskilt.


    Men hvis jeg gør ovenstående, så skal jeg portforwarde i zyxel routeren ik sandt?

  • Pointen med det trick er at så behøver man ikke at bruge router funktinaliteten i din airport extreme og dermed kan al administration klares igennem fullrate routeren (deriblandt portforwarding).


    Personligt ville jeg gøre det omvendt, sætte fullrate routeren i bridge mode (kræver dog muligvis at du betaler for en ekstern IP adresse hos fullrate, kontakt evt. fullrate) og benytte airport extremen til at route, fordi den sandsynligvis router bedre end den fra Fullrate(802.11n routere som den Airport Extreme har typisk en hurtigere processor og mere RAM).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().