HP Pavilion - Skal jeg springe ud i det?

  • Jeg har fundet en meget lækker HP Pavillion DV7-4011 der ser ud til at passe til mine behov. Den står til en pris på 6000 inde i Fona hvilket jeg synes er en ret fair pris (for en gangs skyld Fona..)
    Men det er jo altid rart med en second opinion før man kaster sig ud i købet.
    Jeg er ved at være færdig med min gamer-tid og spiller nu kun lidt wow, sims3 o.l. på hyggeplan, og er derfor begyndt at overveje om det kunne være en idé at skille sig af med kæmpeklodsen der alligevel ikke er særlig up-to-date længere..


    Min nuværende stationære, som jeg nok alligevel beholder af følelsesmæssige årsager ^^, har disse specs:
    CPU: Intel Core 2 Duo 1,5 GHz (clocket til 1,8 )
    RAM: 3 GB DDR2 Kingston
    GFX: NVIDEA GeForce 8800 GT, 512 mb dedikeret


    Den bærbare jeg har tænkt mig at købe har disse specs:
    CPU: AMD Athlon II Dual-Core 2,1 GHz
    RAM: 4 GB DDR3
    GFX: ATI Mobility Radeon 2714 MB, 1 GB DDR3 dedikeret


    Som sagt - jeg går ikke efter de nye spil længere. Det mest krævende spil jeg ejer er AoC og der køre som smurt på den stationære hvis man ellers slukker for dx10 og skruer en anelse ned for diverse krævende effekter.
    Jeg gad dog godt at når jeg nu køber en ny bærbar, at den så var en smule bedre end den gamle.


    Hvad siger i?

  • Umiddelbart vil jeg ikke anbefale dig at købe HP bærbar i pavillion serien, de har ikke det bedste ry for kvalitet, jeg kender personligt 2 personer der har haft problemer med deres pavillion bærbare.


    Derudover vil jeg anbefale dig at købe en bærbar med en intel processor, de ry for at bruge mindre strøm end en tilsvarende fra AMD (men batteri levetid er ikke helt så klart et emne endda, da batteristørrelse osv også har noget at sige).


    Men du må gerne sige om det er meningen at computeren skal bruges på farten, eller det bare er en direkte erstatning for din stationære pc, dvs. at den bærbare reelt set aldrig flytter sig.


    Et alternativ kunne f.eks. være den her: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • uha det var ikke en god respons :P
    jeg vidste at der ville blive brummet over AMD processoren, det har jeg nemlig også selv betænkeligheder ved.


    ASUS'en ser jo glimragende ud, bedre end HP og til samme pris! wow.. jeg bryder mig bare ikke rigtigt om designet, og det sys jeg også har lidt at sige når det er en middel-dyr computer..


    Mht. om det skal være til "på farten" eller som en decideret erstatning af min stationære - jeg ville godt have en fin hybrid.


    Men jeg sys at Asus har et lidt low-end design, specielt i forhold til tastaturet som bare ligner noget der kunne sidde på en netbook. Det trækker desværre lidt ned, men jeg er nok blevet noget betænkelig ved HP'en nu hvor jeg kan se hvor billigt man kan købe bedre computere fra andre mærker.

  • For næsten 500 over dit budget får du altså en maskine som kan lidt af det hele


    http://www.mm-vision.dk/produk…10010&gruppe=PCnotevision


    kraftig I5 cpu, 15" LED skærm mv, som du selv kan læse om


    der er osse


    http://www.mm-vision.dk/produk…nu=notebook&varenr=698695


    Hvis du vægter design meget, så vil jeg da mene at denne her oser langt væk af stil.



    Osse en fin maskine, fine specs men lidt mere anonym end den nævnt overfor


    http://www.mm-vision.dk/produk…nr=698901&gruppe=notebook


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Med den MMVision laptop, skal man huske at lægge windows oveni prisen, så bliver det lidt dyrere end bare 500 over.


    Med hensyn til ydelsen i forhold til din gamle stationære, så kan det godt være at CPUen er bedre, men det grafiske er det gamle stadigvæk bedre end nogen af de løsninger vi har vist.


    Den bærbare du selv har linket til har en mobility radeon 5650 GPU, som (formentligt) nærmer sig ydelsen af et 8800gt kort til en stationær.


    Jeg kan i øvrigt se på Fonas hjemmeside, at de forhandler den samme Sony Vaio.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Interessante maskiner, tak for linksene. Jeg må dog sige at jeg sys det er vigtigt med mindst 1GB dedikeret ram på grafikkortet, så Vaio'en er lidt udelukket.


    Skal jeg op i 7000 kr. hvis jeg skal have noget der er bedre end min nuværende stationære? JEg er simpelthen så dårlig til at sortere inde på edbpriser :O


    Troede ikke at min computer var så god stadigvæk, at en bærbar erstatning ville være SÅ dyr :ohmy:
    Det vilde er at min stationære kun kostede omkring 4000 at samle, og det er 3 år siden.

  • Kaffekop.. Husk Ram på gfx kun er vigtigt, hvis du spiller i full hd, eller lignende..


    Kort med mindre ram, kan faktisk være en del hurtigere end deres ram tunge brødre!

    Asus P5K Pro - Q6600 - 3.19ghz - G19 - Razer Mamba
    6GB Corsair XMS PC6400 @ 930
    Asus 470GTX @650/1725
    Logitech Z5500 @ Yamaha center, Ultimate fronte
    Samsung BW226 22" <> Samsung SAMP2370 23" led
    Sony KDL-40EX501
    Playstation 3 80gb
    X-360 Elite
    Apple Iphone 4
    Sony DSLT A33

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kaffekop
    Interessante maskiner, tak for linksene. Jeg må dog sige at jeg sys det er vigtigt med mindst 1GB dedikeret ram på grafikkortet, så Vaio'en er lidt udelukket.


    Skal jeg op i 7000 kr. hvis jeg skal have noget der er bedre end min nuværende stationære? JEg er simpelthen så dårlig til at sortere inde på edbpriser :O


    Troede ikke at min computer var så god stadigvæk, at en bærbar erstatning ville være SÅ dyr :ohmy:
    Det vilde er at min stationære kun kostede omkring 4000 at samle, og det er 3 år siden.


    Kan du ikke selv se det er lidt hen i vejret, at ville have en spillemaskine som skal være bærbar for kun 7000,-, den kommer sgu ikke til at følge med længe på spil fronten, du gav selv nogle fine oplysninger i post 1 om hvad din maskine skal kunne, det er der svaret på.


    Spillebærbare koster kassen og det er med rigtig god grund, vil du have 1 som bare kan det hele skal der altså en god del flere penge til, du skal mindst, op på den anden side af de 10000,- hvis den skal bruges som überspillemaskine og så løber tiden og spillene alligevel fra din maskine i løbet af no time.


    du kan ikke forlange samme ydelse på en bærbar/slæbbar som på en stationær og stadigvæk ikke ligge flere penge end til en medium bærbar.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Først vil jeg lige sige tak for alle de mange svar, jeg havde slet ikke regnet med at det ville gå så stærkt herinde :D


    Jeg forlanger ikke nogen über maskine og den skal kun bruges til hygge-gaming. Eftersom min stationære er 3 år gammel så troede jeg at det sagtens kunne lade sig gøre at finde en tilsvarende bærbar, men hvad ved jeg.. jeg ved ikke sindsygt meget om hardware, derfor spørger jeg lige til råds herinde på tweak.


    Den skal bare som minimun kunne køre wow på fuld grafik, men det skulle jeg da mene at alle de foreslåede maskiner skulle kunne?

  • Alle af dem klarer den opgave som en mis ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Med den MMVision laptop, skal man huske at lægge windows oveni prisen, så bliver det lidt dyrere end bare 500 over.


    Manden har jo en stationær, så er det ellers en original windows, er der jo ingen problem i at ligge den over på maskinen fra MM, forudsat han ikke kører xp, som alligevel er så gammel at ingen rigtig bruger det mere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • men er vaio'en som du foreslår, bedre end hp'en som jeg selv har fundet? kan godt se at der sidder en i3 cpu deri, men hvad med grafikkortet? eller det går måske op i en højere endhed når nu cpu'en er bedre?


    og jeg bruger naturlivis windows 7 så det skal jeg ikke til at købe.

  • Nu er det altså sådan at WOW som du spiller elsker CPU kraft, og den I3 som sidder i Vario'en blæser alt hvad AMD kan levere på bærbar-banen ud af vandet, ren rå regnekraft så er der kun Intel vejen, og WOW elsker alt den power, som du overhovedet kan finde frem.


    Du får samtidig med et 5xxx mobility kort, som har sine åbenlyse fordele, især på en bærbar...mindre strømforbrug, mindre varme, derved mindre lyd får dig at høre på. Og et kort i 5xxx klassen på en bærbar, så bliver det næsten ikke bedre.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kaffekop
    men er vaio'en som du foreslår, bedre end hp'en som jeg selv har fundet? kan godt se at der sidder en i3 cpu deri, men hvad med grafikkortet? eller det går måske op i en højere endhed når nu cpu'en er bedre?


    og jeg bruger naturlivis windows 7 så det skal jeg ikke til at købe.


    Med mindre du har købt en Win7 med flere licenser, så skal du.


    Jeg ville nappe sådan en Sony Vaio, hvis jeg skulle købe Windåse laptop.