Hvilket socket AM2+ DDR2 bundkort?

  • Hej tweak.dk,


    Mit DFI LanParty DK 790FXB-M2RSH ( http://www.edbpriser.dk/Produc…B-M2RSH&sp=all&pid=485023 ) er stået af, så jeg skal finde mig et nyt socket AM2+ bundkort med DDR2 ram.


    Jeg har en AMD Phenom II X4 940 processor og 8gb (4x2gb) Corsair Dominator PC2-8500 C5 ram, som bundkortet skal passe til.
    Jeg vil gerne holde mig langt fra DFI, da der ikke har været andet end bøvl og problemer med det kort i de 1½ år, jeg har haft det.


    Jeg vil desuden foretrække at shoppe i dataworld.dk eller mm-vision.dk, da jeg er fra Roskilde, men hvis de bundkort, jeg her kan få, ikke er noget værd, så bliver det selvfølgelig i stedet en onlinehandel...


    Jeg har kig på dette ASUS-kort:
    http://dataworld.dk/product_ca…rod_nr=90-MIB7R0-G0EAY00Z


    Er det et kort, I kan sige noget godt/skidt om?
    Er lidt på bar bund mht., hvis jeg engang skal køre SLI grafikkort, kræver det så 2 x pci-e x16 slots?


    Tak for hjælpen
    Mvh. Hetz

  • Har ikke erfaring med Asus, fra andet end GFX kort, og har aldrig haft problemer.


    Hvis du skal køre SLI i fremtiden, ville det være at foretrække, at købe et board med 2x PCI-E slots.
    2x PCI-E x16, eller 2x PCI-E x8.
    Normalt på mid-range boards får du 1x PCI-E x16 og 2x x8 i SLI modus.


    mvh.

  • Tak for input :).


    #2
    Okay, jeg har heller ikke 2 gfx-kort pt. Jeg ligger kun inde med et enkelt 4850x2, men grunden til jeg tænkte sli-ready var til om 1-2 år, at jeg så kunne købe et brugt 4850x2 mere og booste mit system en lille sjat den vej...? Men det vil være spild, vil du mene? Hvad er forskellen på det asus du linker til og det fra dataworld? De er jo i samme prisleje ca...?


    Mvh. Janus

  • Hører lige fra en mate, at jeg skal have mig et bundkort, der understøtter crossfire, da jeg har et ati radeon 4850x2, som jeg skal bruge...?


    Er rimelig blank mht. hvad crossfire er/gør... Er det, at begge GPU'er understøttes af bundkortet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hetz
    Hører lige fra en mate, at jeg skal have mig et bundkort, der understøtter crossfire, da jeg har et ati radeon 4850x2, som jeg skal bruge...?


    Er rimelig blank mht. hvad crossfire er/gør... Er det, at begge GPU'er understøttes af bundkortet?


    nah, det er ATIs udgave af SLI, det er dog en smule anderledes bygget op. Tjek lister af AMD chipsets og se hvad for noget CF de understøtter (8x/8x eller 16x/16x).

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • CrossfireX er ATI's dual/Trible/quad opsætning af flere GPU'er! Ligesom SLI hos Nvidia.


    Da du har et GFX med 2 GPU'er er en pci-e x16 slots jo nok, men har du 2 + 2 kort kan du køre med 4 GPU'er(på 2 kort). Quad GPU CrossfireX


    Troede du havde et NVIDIA kort siden du spurgte til SLI ;-)


    Så skal du ha fat i et AMD kort der understøtter crossfireX. (kun hvis du skal ha et kort mere)


    mvh.

  • Ah haha, der var jeg lige dum, troede det hele hed SLI :). Lige pt. har jeg kun et enkelt ati 4850x2, men et bundkort der er klar til crossfire, kan vel sagtens køre bare med et enkelt, ikke sandt? Og så kan jeg jo altid smide et ekstra i senere hen, hvis jeg fremdriver et...


    Jeg er villig til at bruge 1.000-1.200kr på kortet, da jeg gerne vil have et rigtig godt bundkort...
    Bliver rådet af en mate til dette:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=493710


    Skulle gerne understøtte min phenom II x4 940 (AM2+), mine pc2-8500 corsair ram samt mit 4850x2 og crossfire, ikke sandt?


    Mvh. Hetz

  • Hvad med asus M4A78-E ? Det er ikke dyrt.
    Det har 2 stk. pci-e 16 slots for crossfire, og kan også crossfire med HD3200 onboard. Så der er visse muligheder for at parre 3 grafikkort.


    Jeg bruger selv bundkortet med et nvidia grafikkort. Jeg unlocker en 3.1 GHz X2 til en X4. Det kører død-stabilt (i 2 måneder), til jeg laver.

  • Det bundkort du lister er fint til hvad du har brug for, ville dog selv gå en lille hak op og gå efter:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=603263


    Republic of Gamer bundkort har altid været en personlig favorit, de er 100% stabile, generelt bedre lavet, nemme at lege med hvis du vil OC, kan ta hurtigere ram, og der følger et bedre lydkort med.


    Mobo: ASUS Rampage II Extreme
    Ram: 6GB Corsair Dominator GT - 2000mhz
    Cpu: Intel I7 920 - Clocked til 3.6Ghz
    Cpu Køler: Coolermaster V8
    GFX: HiS HD5870 Icooler V
    System disk: 2 X Intel X25-m 80GB i Raid 0
    Storage: 2 X Samsung Spinpoint F3 1TB i Raid 0
    Kabinet: CM Storm Sniper
    PSU: Antec truepower quattro 1000

  • Har et Gigabyte GA-MA770-UD3 til salg dog kun et pci-e slot men du skal få det for en slik 300kr helt nyt har stadig kvitering osv. godt kort men ikke noget vildt :-)

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB

  • Doh, ja det var lige mig der sov, var inde på asus.com og checke bundkort med samme chip som det du linkede, så sku ikke det er DDR3, beklager!


    Den model du linker er ganske glimrende, kører selv asus og har altid gjort det, tror ikke du tar fejl med det kort.


    Mobo: ASUS Rampage II Extreme
    Ram: 6GB Corsair Dominator GT - 2000mhz
    Cpu: Intel I7 920 - Clocked til 3.6Ghz
    Cpu Køler: Coolermaster V8
    GFX: HiS HD5870 Icooler V
    System disk: 2 X Intel X25-m 80GB i Raid 0
    Storage: 2 X Samsung Spinpoint F3 1TB i Raid 0
    Kabinet: CM Storm Sniper
    PSU: Antec truepower quattro 1000

  • Darkley:
    Hmm min kammerat siger, at det er lidt overkill at gå helt op i det asus deluxe kort, da jeg formentlig vil få svært ved at opstøve et ekstra 4850x2, og vindingen ved det er meget lille, siger han... Han mener det bedre kan betale sig at opgradere gfx'et senere til et singlekort og så køre med det her bundkort: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=501881


    Skulle kunne det samme, bare dårligere crossfire muligheder...


    Nogle råd gode råd :)?
    Mvh. Hetz


    EDIT: Doh, kom til at linke til mit gamle DFI board. Link rettet nu!