Router til Telenor.

  • Hej.


    Da jeg er ret træt af Telenors ZyXel router, og jeg ved man kan købe andre mærker som fungerer, vil jeg høre om nogen af jer kloge mennesker kan rådgive mig til hvilken router jeg skal købe som kan overflødiggøre ZyXel routeren.


    Jeg har nu en 5 port trådløs router efter ZyXel, og jeg skal minimum bruge 4 porte og wireless, så dette skal den indeholde. Pris helst ikke for meget over 500,- gerne billigere. ;)


    Tak. :)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Ved du med sikkerhed den kan bruges til Telenor? Som faktisk i bruger du den selv til det :)


    Jeg har haft købt en Linksys/Cisco tidligere som også burde virke, men jeg fik den aldrig til at du. Det vil jeg jo gerne undgå igen.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

    Rettet en gang, sidst af LunD^ ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LunD^
    Jeg har haft købt en Linksys/Cisco tidligere som også burde virke, men jeg fik den aldrig til at du. Det vil jeg jo gerne undgå igen.


    Hvordan virkede den ikke, det kunne lyde som en fejl 40 som du måske vil få med en hvilken som helst router hvis du smider den på på samme vis.


    /ask

  • Muligvis, men jeg har nu ret godt styr på netværk hvad det angår, har roddet meget i begge routere jeg har, og alt var indtastet korrekt i den router jeg havde købt. Men kan da ikke udelukke jeg havde gjort noget galt, selvom jeg tvivler. ;)


    Vil bare gerne høre fra folk som har en router, og ved den virker.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Mig bekendt så er det vigtigste at se efter hvis man skal udskifte sin router hos Telenor, at den understøtter PPPoA og at modemmet er Annex A gerne med understøttelse for Annex M (for ekstra upload på ADSL2+), Annex B (ADSL over ISDN) er forbudt.


    Det er vigtigt at man replikerer de indstillinger Telenor ZyXEL routeren har i sin egen router, med VPI/VCI, encapsulation, username/password osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Mig bekendt så er det vigtigste at se efter hvis man skal udskifte sin router hos Telenor, at den understøtter PPPoA og at modemmet er Annex A gerne med understøttelse for Annex M (for ekstra upload på ADSL2+), Annex B (ADSL over ISDN) er forbudt.


    Det er vigtigt at man replikerer de indstillinger Telenor ZyXEL routeren har i sin egen router, med VPI/VCI, encapsulation, username/password osv.


    Jeps, den fejl vi oftes møder er folk der bruger en Annex B på et Annex A net eller omvendt.
    Det skal man altså lige tjekke inden man køber sin router.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Det var en Linksys WRT54 jeg brugte dengang..


    Nu har jeg købt en D Link 2640B og den virker perfekt indtil videre.. ;)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LunD^
    Det var en Linksys WRT54 jeg brugte dengang..


    Nu har jeg købt en D Link 2640B og den virker perfekt indtil videre.. ;)


    Hehe ja, wrt54 serien har ikke noget adsl modem indbygget, så det lyder meget rigtigt at den ikke virkede uden Telenors router ;)


    Men det lyder fedt at det virker med den nye router :9xo

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hov, min fejl..


    det var en WAG54 jeg brugte, der er modem i og jeg havde læst den skulle kunne bruges. Jeg har indtastet det samme i min D Link som jeg gjorde i den, jeg fik den bare aldrig til at virke.


    Desuden kører jeg PPPoE , det stod ZyXel også til og det virker fint (ved ikke hvad forskel det gør).


    Men Dlink 2640B virker hvertfald, og den trækker hele hastigheden som dog kun er 10/1 ;)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LunD^


    Desuden kører jeg PPPoE , det stod ZyXel også til og det virker fint (ved ikke hvad forskel det gør).


    Ja... så vidt jeg ved benytter Telenor sig af både PPPoE og af PPPoA, selvom det er ved at være lidt uddateret viden, så kan sagtens tænke sig at de benytter PPPoE udelukkende nu(der er vel ingen der bruger ATM netværk længere alligevel).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.