Mangler nye diske - Hvilke?

  • Hej tweakz...


    Jeg står og mangler et par diske.


    1 stk systemdisk - har kigget lidt på Corsairs F60 SSD disk, men hvordan er den sammenlignet med den populære Intels X25?? På papiret ser Corsairs jo klart bedst ud, men ved ikke meget om SSD..?? Selvom det da ville være rart med de ekstra 20GB i Intel's - fås Corsair Force ikke som 80GB??




    Derudover skal jeg bruge en lagerdisk mere. Jeg har i forvejen en 1,5TB WD15EARS, men har læst lidt ang det store samtaleemne ang disse. Nemlig det med at den parkerer læsehovederne hele tiden og derved resikerer kortere levetid????


    WD15EARS



    Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette.. ??


    Nå anyways, er der nogle alternativer i 1,5 eller 2 TB?? Samsung F3 ell. F3 EG???


    Lige pt kommer den til at sidde i en "normal" pc, men på sigt bliver den nok rykket over i en NAS / windows server.



    Håber i kan komme med lidt guldkorn.. Tak tak :)

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Cosair har lige frigivet dem i alle størrelser, så de dækker hele spektret fra 40-256GB til almindelig desktop brug, så der er en 80GB osse.


    Force serien fra Cosair er hurtigere end Intels alternativ især til at skrive, og det er i alle aspekter, da den har en Sandforce controller.


    Lagerdiske


    Den som du allerede kigger på nemlig EARS udgaven, der vil du få samme problemer med at den parkerer læsehovedet på Samsungs ECO serie, den gør det samme.


    Tag du i stedet for enten F3 eller WD's black serie så får du en disk som du bliver glad for.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().


  • Tak for input..


    Ja kan godt se Corsair er på banen med en 80GB også, men kan ikk lige pt finde den nogle danske steder... Nå, men mon ikke også 60GB er nok til en lille windåse..



    Ang. lagerdisk så kan jeg se at Samsung er udelukket da jeg ikke har kunnet finde en F3 på over 1TB.


    Så er der WD tilbage. Det er vel en WD2001FASS du tænker på?? til ca 1300...


    Jeg kan se deres enterprisemodeller (RE4-GP - WD2002FYPS) også har headparking. Er det så skidt endda????


    Rent performance mæssigt er en Green (EARS) længe nok, men bekymringen går som sagt lidt på holdbarheden. Men hvis deres enterprise serie også har kan det vel ikke være så slemt?



    Hov, så lige på deres side her: WD20EARS
    Der står intet om "intellipark" som de vist kalder headparking. Kan det tænkes denne disk ikke benytter det??

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2