overophedning

  • Hej.
    Jeg har lige fået en af mine kammerater til at samle en computer for mig.


    Intel Core i7 930
    ASUS P6TD Deluxe
    ASUS ENGTX470 2DI 1280MD5
    Seagate 1500 GB
    Linkworld Diamond 800 Watt
    3x OCZ Gold DDR3-1066 2x2048MB
    Samsung SH-B083L
    Raidmax Samurai 901XE Titanium


    Nu har jeg det problem at den slukker fordi, tror jeg, at den bliver overophedet. Det sker når jeg har brugt den til at spille på et stykke tid. Når bare jeg tænder starcraft II, bliver cpu hurtigt 69 grader C varm, og computeren slukker så omkring 75-80 grader C, mens rammene ikke bliver varmere end omkring 45 grader C. Køleren der sidder på cpu'en er den standard køler der fulgte med. Programmet der måler temp, er også standard programmet der fulgte med til graphic kortet tror jeg, Smartdoctor.
    Jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder, men Graphics speed er sat til:
    Vcore=1.087
    Engine=607
    Memory=[DDR] 3348
    Dette er default værdier.
    Jeg har prøvet at tjekke om blæseren på cpu'en sidder ordentligt og det virker det til at den gør. Den kan ikke rokkes ihvertfald.
    Nu er mit spørgsmål så, først og fremmest om computerens sammensætning virker ok? og efterfølgende hvad jeg kan gøre ved mit problem og om den tager skade?


    Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig lidt.
    På forhånd mange tak og beklager det sikkert amatør agtige problem

  • Var det dit grafikkort eller din cpu der blev for varm?


    Men ellers brug realtemp til at måle CPU'ens varme.


    Hvis det er cpu'en kan det næsten kun være fordi køleren ikke er monteret helt rigtigt eller at kølepasten sidder dårligt. (eller hvis der SLET ikke er nogen airflow i dit kabinet), men jeg ville umiddelbart tro at CPU køleren var monteret en lille smule forkert.. Der skal nemlig ikke meget til.. Prøv at tage den af og sætte den på igen, hvor du er lidt omhyggelig med at sætte den helt rigtigt.. Hvis det stadig ikke virke så kom herind og klag til mig ^^

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Enig,genmonter køleren,og sørg for udsug fra kabinet,vær opmærksom på benene på køleren,selvom den ligner de gamle 775 i funktion,skal benene vende anderledes ved montering.