Fejl på Ati 5850?

  • Hej tweakere :-)
    Jeg har idag modtaget mit Sapphire HD5850 da mit 4870x2 ikke gad virke mere :-S
    Nåh men, første problem var at jeg ikke kunne smide vandkølehoved på den.. nok pga. reference-designet?
    Og andet problem er så at der kommer nogle små hvide/grå "artifacts" i nogle spil og selv i CCC når man skal instille AA.. problemet er dog ikke varme, men tænkte på om nogle ved om det er en hardware fejl, eller driver fejl i 5xxx serien ?

  • Nu har jeg prøvet med 3dmark og andre drivere, men det er der desværre stadig.. men det virker bare ikke som en hardware-fejl, da de artifacts f.eks selv går væk efter lidt tid i et spil f.eks! og i andre spil kommer de f.eks kun i for-filmene, og er væk når man er inde i selve spillet.
    Er det mon stadig nok til en RMA-sag så ?

  • Så er testen blevet færdig, men den finder ingen fejl. Det er også bare lidt underligt at artifacts forsvinder efter et par minutter. er stadig i tvivl om det skal til RMA eller hvad der skal ske :S

  • Prøv lige at hoppe et par driver versioner tilbage, til enten 10.4 eller 10.5 og se om ikke det kan løse dit problem.


    Du kan osse lige prøve at fjerne eventuelle rester af en gammel driver som kan lave lidt ged i din reg.database, med driversweeper


    http://downloads.guru3d.com/Gu…tup%29-download-1655.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.