bærbar Harddisk, Spørgsmål og forslag..

  • Hej,


    Jeg skal have en ny HDD til min gamle Zepto 6224w.. Men har lige et par spørgsmål..


    Der sidder i forvejen, en Hitachi Travelstar 160gb 7200rpm, (0.37" Height x 2.76" Width x 3.94" Depth ) men den har helt klart set bedre dage..
    Den er med en Serial ATA-150, og de alternativer jeg finder er Serial ATA-300, er dette bagudkapetabel..? eller skal det være Serial ATA-150?


    Er der andre mærker jeg burde tjekke ud eller skal jeg holde mig til den type der sidder i..? ellers nogen gode råd derude?


    Mvh TaHL

  • En Seagate Momentus XT tror jeg du vil blive glad for.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    En Seagate Momentus XT tror jeg du vil blive glad for.


    Den ser lækker tak for hint.. Bag er den måske lige i overkanten i pris, men hvis den er det værd, så er det fint..
    men den er også en Serial ATA-300.. Vil det sige at Serial ATA-300 HDD er bagud kapetabel med Serial ATA-150?

  • SATA 300 er bagudkompatibel med SATA 150, så det skal du ikke være bekymret for.


    Med hensyn til momentus XT, så skulle den være rimelig god, men ikke absolut fantastisk, mener der var en gut herinde der købte en.


    Jeg har selv smidt en "almindelig" seagate momentus 7200rpm disk i min laptop og den virker ganske fint (larmede endda mindre end den 5400rpm hitachi disk der sad i den før).


    Der burde ikke være noget i vejen med at vælge et andet mærke end hitachi, jeg tvivler stærkt på at Zepto skulle have låst den til specifikke harddiske.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Super - lyder godt.. Havde slet ikke taget støjen med i overvejelserne.. Nogen god råd/erfaringer på emne.. nu siger du Seagate larmer mindre end Hitachi - andre med samme erfaringer?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TaHL
    Super - lyder godt.. Havde slet ikke taget støjen med i overvejelserne.. Nogen god råd/erfaringer på emne.. nu siger du Seagate larmer mindre end Hitachi - andre med samme erfaringer?


    Nu siger jeg ikke at Hitachi i de fleste tilfælde larmer mere end Seagate, men bare at den Seagate larmede mindre end den 2 år ældre Hitachi disk :razz:


    Med hensyn til mærket er det lidt af en smagssag, jeg plejer at foretrække Western Digital eller Samsung, men valgte alligevel den disk (tror det var fordi den var billig).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Nu siger jeg ikke at Hitachi i de fleste tilfælde larmer mere end Seagate, men bare at den Seagate larmede mindre end den 2 år ældre Hitachi disk :razz:


    Med hensyn til mærket er det lidt af en smagssag, jeg plejer at foretrække Western Digital eller Samsung, men valgte alligevel den disk (tror det var fordi den var billig).


    Er også selv en WD mand, så vil se om der er noget som kunne være fornuftigt der.. tak for input!


  • Ham som RTM henviser til er mig, jeg har en seagate momentus XT i min desktop til spil.


    Den er lydløs, fandens hurtig til at læse efter man har loaded samme program en 4-5 gange, så tager den lige en anelse længere end min SSD til gengæld har den plads.
    Skrivetiden er den samme som på en almindelig 7200.11 disk, det er kun læse hastigheden som er forbedret, så træerne vokser ikke ind i himmelen.


    du kan se en video af hvordan den preformer sat op imod 3 andre diske ved forskellige hastigheder.


    http://www.seagate.com/www/en-us/products/laptops/laptop-hdd


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hey.. Mange tak for de gode input.. Det er super..!!


    Noget der tyder på at seagate momentus XT, er godt med i fronten.. men det er prisen dog også.. så nu må vi se hvad det bliver til.. I skal hvertfald have tak, alle sammen..!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TaHL
    Hey.. Mange tak for de gode input.. Det er super..!!


    Noget der tyder på at seagate momentus XT, er godt med i fronten.. men det er prisen dog også.. så nu må vi se hvad det bliver til.. I skal hvertfald have tak, alle sammen..!


    Hold nu op ;)


    Hvad koster en 10000 RPM disk fra WD eller Hitaschi i samme størrelse, så er pris/ydelsesforholdet helt på Momentus' side, den er hurtigere, mere lydløs, køligere, så den sidder lige i skabet.
    Der er kun SSD som slår den i overall preformance, og vil du have nydelse, så må du nu engang af med noget ydelse(kr) ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.