Hjælp! spasser net!

  • Har hele dagen forsøgte at komme på nettet med computeren.
    Sidder lige nu på min bærbar på trådløs net.
    Hvis jeg tænder computeren, går nettet helt ud. mega langsom download...
    Har TDC


    Jeg har ikke ændret nogen siden jeg slukkede computeren igår
    Min opsætning er sådan her:


    Modem---Linksys router-----Til 3 computere (2 er slukket, tænder jeg min computer forsvinder net)
    ()()()()()()()()()||
    ()()()()()()()()()||
    Linksys trådløs router-----(2 bærbare og iphone) virker fint


    nogen der kan hjælpe mig?

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

    Rettet 2 gange, sidst af Top1000 ().

  • Hvis det lader som om en specifik computer får nettet til at gå ned, så kan det være virus (eller P2P fildeling der ikke bliver holdt øje med).


    Hvis det er virus, så er det nemmeste oftest at reinstallere computeren fuldstændigt (er jo også godt at gøre ind i mellem :9xo)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvis det lader som om en specifik computer får nettet til at gå ned, så kan det være virus (eller P2P fildeling der ikke bliver holdt øje med).


    Hvis det er virus, så er det nemmeste oftest at reinstallere computeren fuldstændigt (er jo også godt at gøre ind i mellem :9xo)


    Har lige kørt den igennem med avg og andet netkort. ingenting nyt grrr...

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Nu er AVG ikke det bedste AV, jeg bruger det selv, men det har altså sine begrænsninger, det er fint til at undgå virus, men hvis først det er derinde skal du ikke være for sikker på at det kan fjerne det ordentligt.


    Hvis du vil se hvad det er der bruger dit net, kan du bruge et program som netlimiter, det burde kunne gøre det.


    Ellers kan du også åbne en konsol (med elevated rights) og skrive "netstat -a -n - b", med den kommando kan du dog ikke se hvor meget båndbredde der bliver brugt, kun at se hvor mange forbindelser der er fra computeren.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvad angår AVG kan jeg tilslutte mig at det ikke er det bedste. Vi ser så mange maskiner her på værkstedet smadret af virus og med avg som anti virus på maskinen. Generel regl er du får hvad du betaler for :).

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

  • OPDATE....
    Har haft en ven på besøg og vi formate computeren og lage nyt win7 ind.
    Det har ikke hjulpet på problemet. men men
    noget helt mærklig er at, når vi tænder computeren forsvinder nettet SELVOM netstikket ikke er sat i computeren.
    Der tænkede jeg at strømforsyningen kunne sende en masse el-støj ud i el-nettet og påvirke internettet.
    KAN det lade sig gøre? :ohmy: 8o

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb


  • Jeg vil næsten sige at alt er muligt, det kan være PSU der giver problemer, kan også være den gruppe på eltavlen der bliver belastet med for meget lort og din pc trækker den over grænsen.


    Jeg har hørt historier om statisk elektricitet der "jordede" sig selv igennem netværks udstyr, så det kan være noget der.


    Men prøv med en anden CPU, evt. med en surge protector, den skulle gerne filtrere strømmen der kommer ind til PSUen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Det med at statisk elektricitet der "jordede" sig selv igennem, kunne godt være en mulighed, da jeg ikke har jord på mit værsele, men jeg har kørt sådan i snart, 3-4år, så problemet brugte da at dukke tidliger på?


    anden cpu er ikke nogen mulighed da jeg ikke har en til at ligge.

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    sry jeg mente en PSU, var vist en tanketorsk


    Det var os min tanke at købe en ny psu, men først prøve at flytte computeren til et andet sted i huset og lade den køre.

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Top1000
    Løsning fundet!
    Købte et nyt bundkort, så virker det igen :D


    Hehe tillykke med at du fik det løst, var også en stenet fejl.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Hehe tillykke med at du fik det løst, var også en stenet fejl.


    Der var åbenbar noget der var brændt af ved netkortet :D
    men det var os på tide med et nyt bundkort :hb:

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb