AMD/ATI system for ringe i spil?

  • Hej tweak.


    Jeg har købt mig et nyt grafikkort til min computer: Et ATI HD 5770 1GB. Så mit system ser således her ud:


    OS: Windows 7 Professionel x64
    CPU: AMD Phenom x4 9500
    Grafik: ATI CLUB3D 5770
    Ram: 3GB DDR2
    HDD: 500GB 7200RPM
    PSU: 560W LC-Power


    Problemet er sker, når jeg spiller counter strike source, hvor min FPS dropper ned på en 40 stykker, selvom at jeg kører med alt på low og 1024*768. Er mit system bare for dårligt til, at kunne følge med der?
    Jeg har en frisk windows 7 install fra igår, og counter strike source har jo fået multi-kerne support.


    MVH


    kasper

  • hvis det er 3x1GB blokke du køre med el. 2x1gb & 2x512mb så prøv evt. tage 1gb ram ud så du kun køre dual-channel se om det ik ka fix dit problem og tjek for virus og spyware. evt game hvor pc'en ik er koblet til internettet og se om den gør det os uden net.

  • RAM: Jeg har en 2 og 1gb, så de kører dual channel.


    Jeg tænkte om, at det var min processor som var for dårlig.


    Og min PC er jo en helt ren install, så regner ikke med at have malware på PC'en.


    MVH


    kasper

  • Så kører du nok ikke dual channel,det er kun intel 775 chipset der kan køre dual med ulige str,det er heller ikke grunden til den lave ydelse,umuligt,selv med en lille dualcore cpu skal du kunne køre højere opløsning,alt på high og lidt AA med det gfx.Kunne måske kigge forbi,hvor bor du henad ?
    Og hvad er dit bundkort for et ?

  • Har overvejet om, at det kunne være et driver problem, da mit gamle GFX driver bliver ved med at installere efter, at jeg har fjernet den igen. Jeg havde et ATI HD 3650 før.


    Bundkort info fra SIW:


    Manufacturer Acer
    Model RS780HVF
    Version

    North Bridge AMD 780G Revision 00
    South Bridge AMD SB700 Revision 00

    CPU AMD Phenom(tm) 9500 Quad-Core Processor
    Cpu Socket Socket AM2+ (940)

    System Slots 4 PCI

    Memory Summary
    Maximum Capacity 8192 MBytes
    Memory Slots 4
    Error Correction None


    Vil det være en idé, at installere windows XP om igen, som jeg havde før? Jeg har læst mig til, at jeg kunne slå cool & quiet fra min processor i XP, som var på dengang, og derved få noget mere ud af CPU'en



    MVH


    kasper

  • så er din inst vel heller ikke helt frisk hvis den gør det;) men prøv at geninstaller.
    Du vinder ikke npget ved at slå coolnquiet fra,tværtimod vil du få mer varme,og mer blæserstøj ved let brug,surf osv da den ikke drosler ned.

  • Jeg vil sige min install var frisk, fordi var hoppet over på windows 7, fordi jeg havde håbet at det kunne hjælpe på mit problem. Men det ændrede sig ikke med XP.


    Kan problemet være, at jeg ikke har afinstalleret men bare disablet min gamle grafikkort driver, fordi at den ellers bare begyndte at installere om igen hver gang jeg startede PC'en?
    Jeg havde et Ati HD 3650 før.

  • Hvis du formatterer inden du inst kan der ikke være driverproblemer,hvis du inst oveni forstår jeg godt det driller.Til en anden gang,når du vil fjerne hw fra maskinen skal du allerførst fjerne evt drivere;)
    Dit link virker ikke,der er en preview knap nederst,praktisk ved links.

  • 3DMark Score
    9116 3DMarks
    SM 2.0 Score
    3295
    SM 3.0 Score
    4314
    CPU Score
    2951
    OS Microsoft Windows XP
    CPU AMD Phenom X4 Processor 9500
    CPU Speed 2194 MHz
    GPU ATI Radeon HD 5770
    Memory 3072 MB


    Det er min 3D-mark score. Jeg har DBAN liggende på en cd, så jeg burde kører det på PC'en og derefter installere OS, og prøve?


    MVH