Bundkort hvilket ?

  • Hey


    jeg har fået fingre i nr 2 9800GTX+ så nu mangler jeg bare at bundkort der kan køre SLI ? :)


    jeg køre med DDR2 ram. og Socket 775. intel E6850. som blir skiftet til E8500 på senere tidspunkt :)



    men hvilket bundkort ville i sige??


    hvad for et kort er godt til OC samt gaming? prisen er en 2-3K


    og hvilket er et godt overall kort? 1-1,5K


    og priserne er højest. så lavere ville ikke gøre noget. .:)


    på forhånd tak


    og det må gerne kunne køre 3 way sli også :) hvis jeg sku få lyst til et 3 kort


    EDIT EDIT - ja... det er så et SLI bundkort jeg søger!! :) haha..

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

    Rettet 2 gange, sidst af Eth0 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Et 9800GTX+ er et nvidia kort hvilket vil sige at du skal køre SLI og ikke Crossfire xD Crossfire er ATI's.


    Når det så er sagt, så er et ASUS Rampage Formula Republic of Gamers Series et godt bud.


    Edit - læs min edit .. :pokey: en lille smutter hehe

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Ærligt talt, så virker det for mig som spild af penge på en platform som er forældet.


    Med mindre du kan finde et bundkort brugt, syntes jeg i stedet at du skulle se på en ny cpu + mobo og ram i intels i serie.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Ærligt talt, så virker det for mig som spild af penge på en platform som er forældet.


    Med mindre du kan finde et bundkort brugt, syntes jeg i stedet at du skulle se på en ny cpu + mobo og ram i intels i serie.


    Må se mig enig.


    Hvis der alligevel skal skiftes bundkort og cpu så kan man sku lige så godt nappe et LGA1156 system med et bundkort der kan klare SLI.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Må se mig enig.


    Hvis der alligevel skal skiftes bundkort og cpu så kan man sku lige så godt nappe et LGA1156 system med et bundkort der kan klare SLI.



    problemet er at pengene til en I7 ikke lige er der nu. og vil skifte senere til I7 i socket 1366 eller hvad den hedder.. samt det hele der :) så jeg også blir 3D kørene.. men vil vente lidt.. og har allerede fået et nyt GFX og priserne på C2D og socket 775 er stærkt faldene mens jeg syntes de stadig klare sig meget godt.

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • 775 er da ikke forældet? som jeg kan se så sælges det stadigt og vil ikke forsvinde lige foreløbigt. Jeg har stadig et Asus Maximus Formula med en Q9550 som topper 3.8 Ghz samt et 8800GTS 512MB og får en 3DMark 06 score på 21k.


    At du snart køber et E8500 er måske ikke det bedste. En Quad Core er et bedre valg, hvor der ikke er så stor forskel i prisen.


    På den anden side hvis du ikke har imod at skifte til en anden platform, så er det da mere fremtidssikkert at skifte til 1156 eller 1366.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    775 er da ikke forældet? som jeg kan se så sælges det stadigt og vil ikke forsvinde lige foreløbigt. Jeg har stadig et Asus Maximus Formula med en Q9550 som topper 3.8 Ghz samt et 8800GTS 512MB og får en 3DMark 06 score på 21k.


    At du snart køber et E8500 er måske ikke det bedste. En Quad Core er et bedre valg, hvor der ikke er så stor forskel i prisen.


    På den anden side hvis du ikke har imod at skifte til en anden platform, så er det da mere fremtidssikkert at skifte til 1156 eller 1366.


    LGA775 platformen er forældret kan du bla. se på priserne, vil aldrig offer 1500kr på et LGA775 bundkort af nyt når du ka få både Socket AM3 & LGA1156 & LGA1366 til de priser.....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    LGA775 platformen er forældret kan du bla. se på priserne, vil aldrig offer 1500kr på et LGA775 bundkort af nyt når du ka få både Socket AM3 & LGA1156 & LGA1366 til de priser.....


    Det vil da være fuldstændig hul i hovedet og give de penge for en gammel platform. Spar lidt flere op og tag skiftet til LGA 1156 og I5, så bestemmer du selv hvornår du rykker over på I7 som du kan på samme platform.


    Heinze
    Se lige på prisen, manden kan jo få et rigtigt fint bundkort til LGA 1156 for omkring en tusse og allerede der er han ved at have ½ delen til en I5-750 i overskud, som blæser a core2x ud af vandet.
    Jeg ville ikke betænke mig det mindste, ellers skal han kigge på et brugt bundkort, det kan da forlænge livet lidt på en allerede døende platform. Problemet ligger i at alle producenter have så mange P45 chips på lager da LGA 1366 blev lanceret og stadigvæk havde masser endnu da LGA 1156 kom, så de er nødt til at få dem skudt af, men tiden er løbet fra LGA 775.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • jamen okay så..
    hvad for et kort ville så være godt med socket 1156 ? og det må gerne være brugt.. :)


    men skal kunne køre SLI og måske enda 3 way SLI :)

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Eth0


    jamen okay så..
    hvad for et kort ville så være godt med socket 1156 ? og det må gerne være brugt.. :)


    men skal kunne køre SLI og måske enda 3 way SLI :)


    Der er nok at tage af :)


    http://www.komplett.dk/k/ki.as…view=detailed#ProductTabs


    http://www.komplett.dk/k/ki.as…view=detailed#ProductTabs


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=508067#ProductTabs


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=492715#ProductTabs


  • det jeg lidt er på udkig efter hvis jeg skal have et er et der kan køre 16x i SLI også .. :)


    men er ikke så meget inde i SLI. men hvor meget ydelsesmæssigt gør det? eller er det bare flugeknepperi?

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU


  • For du ikke med P55 chipsettet det max 8x hastighed med Crossfire eller SLI aktiveret.


    X58 køre med fuld 16x med to grafikkort, men det koster også lidt ekstra at bygge et X58 system

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    For du ikke med P55 chipsettet det max 8x hastighed med Crossfire eller SLI aktiveret.


    X58 køre med fuld 16x med to grafikkort, men det koster også lidt ekstra at bygge et X58 system


    Jeg tillader mig liiiige at stoppe det her pyramide citat crap 8)


    Det kan godt lade sig gøre på et P55 baseret bundkort men det forudsætter at bundkortet har en nforce 200 chip også som asus P7P55 WS Supercomputer: LINK


    Men det er ikke noget billigt bundkort, så begynder det faktisk at blive fornuftigt at gå efter socket 1366 platformen pga. man kan få nogle billige x58 baserede bundkort. eksempel vis det her: LINK


    Ærligt talt så tror jeg at OP ville få bedre ydelse ud af at kun at have 1 grafikkort, som så er nyere.


    SLI er efter min (absolut subjektive) mening meningsløs i alt andet end de allerdyreste setups, hvor den eneste måde at få ekstra ydelse er ved at bruge det. Det er sjældent at ydelsen skalerer 100% med SLI og crossfire.


    Hvis OP kan finde et brugt bundkort til få penge, vil det måske give mening at købe det, men ellers bør OP se på en større opdatering.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Dette bundkort: http://www.edbpriser.dk/Produc…rce+980&sp=all&pid=520824
    Denne CPU: http://www.edbpriser.dk/Produc…x?q=965&sp=all&pid=672153


    Så kan du genbruge dine DDR2 ram og den platform giver FIN ydelse, hvis du spørger mig.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Dette bundkort: http://www.edbpriser.dk/Produc…rce+980&sp=all&pid=520824
    Denne CPU: http://www.edbpriser.dk/Produc…x?q=965&sp=all&pid=672153


    Så kan du genbruge dine DDR2 ram og den platform giver FIN ydelse, hvis du spørger mig.


    har været ved AMD 2 gange og gør det aldrig igen :-) hehe..


    er sku pure Intel man og der blir jeg nok for altid.

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Jeg stenede lidt på dba.dk i dag, så jeg fandt det her mobo: LINK


    Det kan ikke køre med pciexpress x16 på begge slots samtidigt (ikke at det betyder specielt meget alligevel, da pciexpress 2 fordobler båndbredden ifht pciexpress v1.) og 750i chipsættet skulle ikke være fantastisk at clocke med, men så får du mulighed for at bruge SLI.


    Så kan det være at du kan holde dig kørende indtil dit setup skal have en fuld opgradering :)


    EDIT: et nyt 750i koster ca 750kr: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().