Vandkøling passiv radiator

  • Hey med jer.


    jeg er ved at lave hele pcen vandkølet.. dog vil jeg gerne skifte radiatoerne ud med en passiv så den kan blive lydløs.


    jeg har en 2 x 120mm køler nu hvor blæserne larmer en del.


    så vil skifte den til en større passiv.. har fået fingre i en stor køler..


    men kan ikke finde den nogen steder.
    så tænkte på hvor kan man finde nogle passive køler ? jeg har købt den brugt.



    det er sådan en hvor der er 4 rør hvor der går køle ribber ud fra dem. det er ikke 1 stor køler men sådan en 4 der nærmest er sat sammen...


    den er rimelig stor.


    men hvor kan de købes? syntes jeg har søgt..



    og noget andet..


    har tænkt på at købe en køler til en bil og smække på siden af hightoweret da den jo er stor og må varmeaflede godt?


    er den bil køler en god køler til vandkøling af en pc?


    for den er jo rimelig stor og så behøver jeg ikke at have nogle blæsere på..


    hvad siger i? go eller no go?

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Coolerkit har den da


    http://www.coolerkit.dk/xspc__…_500mm___black-p-335.html


    Ellers har Zalman osse lavet flere forskellige til passiv vandkøling


    Jeg kan da huske der er flere herinde som har lavet det med både en bilkøler, radiator og med kølesystemet fra et gammelt køleskab, så jo det kan lade sig gøre hvis man er fix på fingerene.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Dit nuværende system ligger lige på grænsen til, hvad du kan køle passivt (selv med en 9x120 mm radi).. Du skal ihvertfald glemme alt om OC af nogen slags ;)..


    Havde i sin tid E6600 og 8800GTX i et vandloop med en 9 x 120 mm radi.. På en sommerdag kom temperaturen på vandet (ikke CPU eller GPU!!) op på 60C! Så der droppede jeg den passive løsning..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    Innovatek laver noget der minder om det du beskriver.


    http://www.caseking.de/shop/ca…A-plus-bicolor::7050.html


    det er præcis den jeg har dog i gammel model nok for jeg har ikke de sorte plader samt det er 4 der sider tæt sammen.



    men jeg køre 2 x120mm nu hvor blæserne køre på laveste via en controler. og der bliver temperatueren ikke varm.. så tror godt det kan lade sig gøre. dog regner jeg med at bruge den 2x120 mm stadig og så ellers have en kontakt så jeg kan tænde blæserne hvis vandet blir for varmt.


    men vil bare høre om det var muligt :)

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU