HD kører tit eller meget ?

  • Hej Alle sammen på Tweak.dk


    Lige et spørgsmål. Jeg har en pc som er ca. 2 måneder gammel, ASUS P7H55-M PRO mobo, Intel Core i3 530, 2x2048MB Kingston KVR1333 RAM, XFX GeForce GTS 250 Core Edtion, Maxtor 6V250F0 251,00 GB HD, Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit.


    Fortaget en standard installation af Win 7 og pc'en køre endelig ok, men har lagt mærke til at HD'en kører rimelig tit, nogle gange står HD lampen og blinker konstant med et par sekunder interval eller pludselig hvor jeg f.eks. er på nettet og sidder og læser artikler, begynder hd at køre konstant uden at jeg mener at der skulle være behov for dette. Bruger både Firefox og Internet Explore til at være på nettet. Mit antivirus er Avast. Eller har jeg ikke installeret andet end 5-6 spil og Office Enterprise 2007.


    Jeg har slået alt komprimering og indeksering af på alle partioner. Min Swap fil, ligger på en anden partion end Win7, men det er på samme fysisk disk. Har kikke rund på nettet. Men syntes ikke at jeg kunne finde nogen svar. Håber at der er nogen som kan komme med et bud på hvad det er som gør at min hd køre meget, efter min mening.


    Jeg er klar over at Win 7 ville have godt at noget mere ram, over 4 GB, dette er også meningen, men er først planlagt senere. Jeg syntes ikke at jeg havde de samme oplevelser med XP, i relation til at hd kørte mere eller mindre konstat.


    På Forhånd tak.

  • Har selv samme problem. Jeg er ikke 100% overbevist om at indekseringen er slået helt fra på min egen, på trods af at have disabled servicen og tvunget søgefunktionen til ikke at bruge indekseringen. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |