Geninstallation af Win7 uden cd-drev

  • Hej Drenge. Jeg har et problem med min Asus UL30VT. Der er ikke noget cd-drev i pc'en, men på mærkværdigvis fulgte der alligevel recovery-, og driver-cd'er med ved købet.
    Den trænger voldsomt til en formatering, men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg ordner det. Jeg vil gerne have tømt harddisken fuldkommen i forbindelse med geninstallationen.


    Cd'en der fulgte med hedder Windows 7 Recovery Media for Windows 7 Products.


    Håber I kan hjælpe :)

  • Hvis du vil bruge den disk, bliver du nok nødt til at få fat i et eksternt dvd drev.


    Sådan en fulgte også med til min asus eee pc.


    Men hvis din laptop er ligesom min eee pc ligger der en recovery partition på harddisken (med mindre du har slettet den altså), den kan ghoste et nyt image af windows ind på din computer, det du skal gøre er at trykke på F9 knappen under boot.


    Husk at tage backup først :)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ellers kunne du også bruge poweriso til at tage en iso fil af din cd og så få lagt det over på et usb stick du gør boot-able :)

    Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate