Multiplieren kan ikke låses på i7!

  • på mit DP55WB kan jeg vælge to indstillinger i forhold til performance: High performance eller low power. Ved low power står der, at computeren her har lov til at justere multiplieren ned, mens den altid holdes max ved high performance. Godt nok. Jeg ville teste begge dele!


    CPU-z siger konstant, at min multiplier er høj, men det er vist noget med, at programmet ikke helt forstår sig på de der energy saving- metoder.


    Så har jeg fået fat i RealTemp, der vist skulle være mere præcist. Det angiver en multiplier på 9-10 ved idle, som så hopper op på de 25-26 under load, som den skal. Problemet er bare, at dette sker ved begge indstillinger - både high performance og low power.


    Kan det mon have noget at gøre med, at multiplieren altid er dynamisk, men at high performance bare ofte skruer lidt højere op? Jeg kan ikke umiddelbart se nogen forskel på de to indstillinger. Jeg ville have troet, at min multiplier ville have ligget mellem 22 og 26 konstant med high performance, fordi den forceres høj ligegyldigt hvad. Det ser dog ikke ud til at være tilfældet.


    Any ideas? :)

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • check at C1E , Speedstep , EIST ikke er slået til i bios.
    Disse ting overstyrer som regel andre programmer..


    men hvorfor ikke spare lidt strøm når den nu ikke laver noget aligevel ??

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

    Rettet en gang, sidst af Animal-mik ().

  • Animal: Er skam helt enig med dig, og jeg vil også gerne spare lidt strøm! Problemet er bare, at jeg er forfærdeligt neurotisk og vil have, at alting kører, så da muligheden viste sig ikke at fungere, ringede der nogle alarmklokker :) Prøver lige at checke de indstillinger!

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Gik ind og slog EIST fra, men det hjalp ikke... det er vist også det, der hedder speedstep. Det giver da ingen mening, at high performance ikke skulle ændre noget fra low power? Under strømbesparelsesindstillingerne...


    under "adjust power settings" i windows har jeg også valgt "High Performance"....

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Opdater BIOS og installer nyeste INF driver fra intel?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JenSLyN
    BIOS er den nyeste! Gider du hjælpe mig med at finde nyeste INF-driver?


    Jeg har prøvet at finde chipset-driveren her: http://downloadcenter.intel.co…2%ae+Desktop+Board+DP55WB


    Chipset: Intel® Chipset Device Software for Intel® Desktop Boards <---- den finder jeg. Jeg synes dog ikke, den gør noget


    chipset = INF driver


    INF er vist bare det gamle navn på chipsæt driveren.


    Hvis du har opdateret BIOS, så prøv evt. at nulstille BIOS indstillinger, det plejer at være en god ide efter man har opdateret, så den ikke genbruger gamle indstillinger.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har nulstillet den jeg ved ikke hvor mange gange... men synes nu jeg har set flere sige, at selv med performance-indstillinger går multiplieren ned i windows. Måske er det simpelthen ikke til at ordne!

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Jeps, ved godt hvordan multiplieren skal agere :) Og ja, det er win7!! Måske har det noget at sige?

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB