XFX 780i SLI Problemer

  • Hey der!


    Har haft lidt problemer med min computer på det sidste (Se tråd: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=126630&sid= )


    Prøvede at pille batteriet ud. Nu får jeg så bare en fejlkode der hedder c1 og computeren står bare og bipper. Har forgæves forsøgt at pille rammene ud, og boote op med en stang, i alle slots. Nogen som har nogle idéer???


    MVH.

  • Jeg bliver nødt til at spørge, har du sat batteriet i igen?


    C1 betyder på bundkort med phoenix bios: Initialize POST Error Manager (PEM)


    Så dunno, du kunne prøve at tælle bips og se hvilken fejlbesked det svarer til på denne liste: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Check lige op på om nu osse alle stik og indstikskort sidder helt rigtig i alle sokler.


    Kommer den slet ikke med en post screen så du kan få adgang til bios ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Jeg bliver nødt til at spørge, har du sat batteriet i igen?


    C1 betyder på bundkort med phoenix bios: Initialize POST Error Manager (PEM)


    Så dunno, du kunne prøve at tælle bips og se hvilken fejlbesked det svarer til på denne liste: LINK


    Ja, har sat batteriet i igen :crazyeyes:
    Ifølge denne side http://mxdtr.com/nforce-790i-s…-messages-system-boot-up/ står c1 for – Memory Presence Base memory detect. Bips, der kommer et langt, pause, et langt, pause etc.


    Ebo, har jeg gjort. har prøvet at flytte gfx. Nej, intet på skærmen whatsoever...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand


    Ja, har sat batteriet i igen :crazyeyes:
    Ifølge denne side http://mxdtr.com/nforce-790i-s…-messages-system-boot-up/ står c1 for – Memory Presence Base memory detect. Bips, der kommer et langt, pause, et langt, pause etc.


    Ebo, har jeg gjort. har prøvet at flytte gfx. Nej, intet på skærmen whatsoever...


    Det som C1 fortæller er ram fejl, dine ram bliver slet ikke detected overhovedet. Enten er dine ram stået af eller eller der er kommet en fejl på dit bundkort så soklerne ikke fungerer efter hensigten.


    Har du mulighed for enten at prøve selv med andre ram, ellers osse kunne låne en stang af en ven for lige at teste om det er dine ram , som er stået af.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Har ikke lige mulighed for at prøve andre ram. Står og skal afsted på ferie. Men må jo lige kigge på det når jeg kommer hjem, så skriver jeg nok lige igen. Men skulle da være mærkeligt, hvis alle 4 stænger skulle være brændt af!? Er bange for at det måske kunne være bundkortet. Men har prøvet at starte op uden ram, og det giver ikke den samme fejlbesked. Så må jeg jo hellere spare på pengene på ferien, så jeg evt. har råd til et nyt bundbrædt. Mvh.

  • Tror osse du skal ud og finde et andet bundkort.


    Det Nvidia chipset 780i bliver fandens varm samt det er heller ikke så stabil som Intel's egen chip P45/P35.
    Du er ikke den eneste her som er rendt ind i problemer med de seneste chipset fra Nvidia 680/780/980, de funker bare ikke rigtig efter hensigten.
    Jeg har lige læst flere tests af dit bundkort og der vokser træerne altså ikke ind i himmelen, jeg ville skifte så hurtigt som muligt. Nvidia har ikke leveret et rigtig ordentlig chipset siden Nforce 2 dagene.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Ja, må nok hellere se at få købt et nyt brædt. Overvejer om jeg skal hoppe på I7 vognen. Kan man få et kort som både er bagudkompatibel med ddr2 ram, for så senere at opgradere til ddr3, for ikke at slå totalt hul i budgettet? Eller Evt. et forholdsvis billigt bundkort til min aldrende Q6600?


    Du skal have DDR3 RAM til i7.


    Med mindre du bruger SLI, vil et p35 eller p45 bundkort passe ganske fint til dit setup, evt. kan du købe et brugt, der burde være en del af dem at finde, da de var MEGET populære.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Puha! Det var sku en slat. Bliver nok et brugt så... Sidder sammen med min bror og prøver at fejlfinde på kortet. Han er lige hjemme og hente nogen andre ram, for at se om det er problemet. Syntes godtnok det er mærkeligt. Bliver ved med at få den samme fejl C1, nogen som kan finde en liste med oversigter på fejlkoder? Piller jeg rammene ud får jeg en anden kode, men kun de 2 forskellige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Rammene er åbenbart ristede. Fik liv i den med min brors ram. Er det normalt at alle 4 gb. ryger på samme tid?


    Har du været i gang med noget OC og givet dem for mange volt ?, så ryger de altså.


    Ram er følsomme overfor selv små udsving, først vil de begynde at blive ustabile og inden længe vil de stå af, så sørg for at chekke i bios hvor mange volt de får jfr. datasheet hos producenten.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Rammene er åbenbart ristede. Fik liv i den med min brors ram. Er det normalt at alle 4 gb. ryger på samme tid?


    Nej det er ikke normalt


    Men som du kan se kan det ske, jeg ville nok personligt være opmærksom på om der er noget der ser forkert ud på bundkortet eller i PSUen, capacitor lækage f.eks.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.